Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 24-05-21 11h21
Antwoorden: 19 antwoorden
Sinds gisteren zijn de problemen weer begonnen met mijn mesh wifi.
Enkele maanden geleden zijn ze deze komen vervangen omdat ze zelf het probleem niet konden vinden.
Hierdoor waren de problemen opgelost maar nu komen ze plots terug.
Er is geen enkel wijziging gebeurt in die maanden, zelfs geen nieuw toestel of wachtwoord veranderd.
De wifi valt gewoon even uit en is na 30 seconden terug. Dit gebeurt frequent op een dag dus..
Dit is heel enerverend als je weet dat er vele dingen aan gekoppeld zijn.
Nu zijn we terug bij af en weet ik niet hoe ik het probleem zou kunnen oplossen.
modem resetten en herstarten, fabrieksinstellingen terug zetten.
Alles is de revue al gepasseerd dus dit gaat het probleem niet oplossen.
Zoals mede gedeeld,
het is niet een standaard probleem maar eentje waar ze zelf niet goed het antwoord op weten.
Er is maanden geleden eens een technieker langs geweest om alles uit te meten waar het probleem zich zou kunnen bevinden maar zonder resultaat, hierbij is ook bekeken naar de positionering van de 3 meshen en deze stonden perfect ( 2 van de 3 hebben zelfs een vaste utp kabel, dit omdat er 2 aan de andere kant van het huis staan en ik anders 5 units zou nodig hebben om te overbruggen).
Ik ben de connectie steeds maar 30 seconden kwijt maar dit gebeurt een 100 x op een dag, heel irritant in tijden van teams meetings en talrijke online vergaderingen.
De 3 Meshen zijn destijds allemaal vervangen geweest en dit heeft het probleem toch enkele maanden verholpen, nu start het terug.
Zonder een nieuw apparaat te koppelen, instellingen te wijzigen... Niets
Maar zoals je het nu beschrijft , dat de connectie soms verliest en dit meerdere keren op één dag , is toch een teken dat je Mesh onderling niet goed en correct communiceert.
Zoals ik al in mijn uitleg gegeven heb dien je wel je eigen aan de richtlijnen te houden om een goed werkend systeem te hebben.
Nu geef je aan dat er twee torentjes aan een kabel verbonden zijn maar die kabel gaat die de muur in aan een wandcontact doosje? Want als je een Mesh met kabel wil gebruiken , wat perfect mogelijk is , dan raad ik aan om ze onderling met een kabel te verbinden of daar een switch tussen te plaatsen. Kan zijn dat er problemen zijn met binnenbekabeling , als je wandcontact doosjes gebruikt , en dat daardoor de onderlingen communicatie ook niet correct verloopt.
Als ik moest kiezen zou ik er voor kiezen toch 5 units te plaatsen zodat je overal een goede dekking hebt en ook dat de communicatie onderling goed verloopt.
Kan je meer uitleg geven hoe je Mesh wifi systeem is opgezet en hoe alles in verbinding staat met elkaar ?
Je hebt waar alles binnenkomt van orange(COAX) en waar de hoofdrouter staat 1 mesh aan gekoppeld, van daar loopt ook een rechtstreekste utp kabel naar de andere kant van het gebouw ( 30-35 meter en een verdiep hoger).
Die is gekoppeld met een 2e mesh.
aangezien het afgeraden is om met powerlines te werken was dit VOLGENS HUN een goede oplossing hiervoor.
Ondertussen denk ik dat ik zelf al een gehele support group kan opzetten met de uren dat ik erin gestoken heb.
Ik stel voor dat we niet gaan kijken van wat ik fout zou gedaan hebben maar wat het probleem zou kunnen veroorzaken, aangezien ik hier al ontelbare uren ingestoken heb waarvan uren telefoongesprekken met orange en een technieker die alles komen uitmeten en bekijken is of ik het wel juist deed.
Gebruiker | Aantal |
---|---|
2 | |
2 | |
2 | |
1 | |
1 |