Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 24-05-21 11h21
Antwoorden: 19 antwoorden
Sinds gisteren zijn de problemen weer begonnen met mijn mesh wifi.
Enkele maanden geleden zijn ze deze komen vervangen omdat ze zelf het probleem niet konden vinden.
Hierdoor waren de problemen opgelost maar nu komen ze plots terug.
Er is geen enkel wijziging gebeurt in die maanden, zelfs geen nieuw toestel of wachtwoord veranderd.
De wifi valt gewoon even uit en is na 30 seconden terug. Dit gebeurt frequent op een dag dus..
Dit is heel enerverend als je weet dat er vele dingen aan gekoppeld zijn.
Nu zijn we terug bij af en weet ik niet hoe ik het probleem zou kunnen oplossen.
modem resetten en herstarten, fabrieksinstellingen terug zetten.
Alles is de revue al gepasseerd dus dit gaat het probleem niet oplossen.
Het zal moeilijk worden als je er niet nog eens wat uren in wil steken want je wil toch graag een oplossing.
Enkel kan ik je nu al zeggen dat er ook een probleem zit in de afstanden. Je werkt met kabels van 30 tot 35 meter lang om daar je Mesh op aan te sluiten. Gebruik je daar ook de juiste kabels voor ? Want je dient op zulke afstanden toch al een andere type kabel te gebruiken. Zulke afstanden heb ik ook niet thuis aangezien ik met Mesh wifi werk. Daarnaast koppel je twee kabels vanuit de Orange router om elk één Mesh Unit aan te sturen. Wat heeft de werking van Mesh dan voor nut ? Niks hé want je maakt twee units je hoofd unit omdat ze te samen van de hoofd router van Orange worden aangestuurd.
Heb één kabel die is al met al 30 meter lang en vertrekt van boven in het huis naar beneden aan een switch die 1 Gb aan kan van snelheden. Vanuit de switch een kabel van 5 meter tot aan de eerste Mesh unit. Dan op net geen 7 meter de tweede Mesh unit en dan gevolgd op net geen 7 meter de derde Mesh unit.
Ik zou het volgende voor jou situatie maken :
* kabel van de Orange router naar de eerste Mesh unit
* dan je andere rechtstreekse kabel uit de Orange router halen en die aan de eerste Mesh unit koppelen om op die manier je tweede Mesh unit aan te sturen.
Als je de mogelijkheid hebt , en ook als je de investering wil doen , nog een vierde of vijfde unit bij plaatsen om de afstanden te overbruggen. Is geen verplichting natuurlijk daar kies je zelf voor maar het zou je werking ervan aanzienlijk verbeteren.
Nog steeds het zelfde probleem.
ook alles eerst uitgeschakeld en opnieuw opgestart vooraleer ik getest heb
Als je wifi wegvalt valt je Mesh unit dan ook uit ? Of blijven er lampjes op branden maar een andere kleur ?
Als je de opstelling gemaakt hebt die ik je aanbevolen heb is dat oke.
Eventueel kan je nog één ding proberen maar enkel als je wil natuurlijk.
Vervang je eerste Mesh unit door daar eens aan nadere te plaatsen de tweede of de derde Mesh unit. Dus je wisselt eigenlijk je units om. Probeer ook als het gaat om je wifi van de modem eens uit te zetten kan zijn dat er bepaalde conflicten zijn.
Het is maar een voorstel om je zoveel mogelijk te helpen en hopelijk ook op te lossen.
ik doe het meteen en geef je een update.
Heb hier een topic over gemaakt dus ik weet niet of je dit ook gelezen hebt ? Zo niet hier heb je de link:
Lees dit topic eens goed en grondig door en bekijk dan jou opstelling eens thuis.
Kan je misschien eens wat meer informatie geven over hoe jou opstelling eruit ziet thuis met je Mesh wifi ? Dus hoe veel torentje je gebruikt en waar je deze geplaatst hebt ?
Gebruiker | Aantal |
---|---|
2 | |
2 | |
1 | |
1 |