Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 25-02-20 17h11
Antwoorden: 20 antwoorden
Ik had enkele vraagjes over jullie E-Sim.
Mijn smartphone is een pixel 3xl. Als ik de website volg dan zou een medewerker in een orange shop mij een QR code genereren die ik dan kan scannen.
Ik vind echter nergens die optie terug. Ik kan enkel een nieuw mobiel netwerk toevoegen door een E-Sim te 'downloaden' er is geen sprake van een QR scan. Tenzij dit enkel werkt als er effectief een SIM van Orange al aanwezig is in het toestel. (Heb mijn abonnement pas eergisteren aangevraagd).
Op mijn pixel 2 (met Android 10) krijg ik enkel die optie (gegeven dat ontwikkelaarsopties aanstaan)
Wil dat dan ook zeggen dat er toch een fysische sim aanwezig moet zijn?
@patrick2 ahaaaa ok, dat wist ik niet.
Nog een vraagje dan (mocht je dat weten). Als je een nieuw toestel gaat gebruiken kan je dan dezelfde QR gebruiken? Of moet je dan opnieuw naar de store.
@MathiB dat weet ik ook en het antwoord is nee. Je zal , als je een ander toestel koopt , naar de winkel moeten voor een nieuwe QR code. Misschien goed nieuws want Orange is bezig om een beveiliging te maken via de klantenzone en dat je dan op die manier je QR code kan ontvangen thuis per post.
@Pa @Ok, bedankt voor de info
Dan wacht ik nog even af. Want ook als ik thuis verbonden ben met de wifi loopt dat verkeerd.
Ik wacht af tot ik de sim heb dan.
Alright, abonnement actief.
@patrick2 weet je toevallig of de visual voicemail blijft werken met de e-sim (gebruik dat namelijk nogal veel)
@MathiB eerlijk gezegd geen idee van. Heb sinds de E-sim activering de voicemail niet meer aangezet. Maar probeer het eens zou ik zeggen of wil je dat ik het test ?
Gebruiker | Aantal |
---|---|
2 | |
2 | |
1 | |
1 |