Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 25-02-20 17h11
Antwoorden: 20 antwoorden
Ik had enkele vraagjes over jullie E-Sim.
Mijn smartphone is een pixel 3xl. Als ik de website volg dan zou een medewerker in een orange shop mij een QR code genereren die ik dan kan scannen.
Ik vind echter nergens die optie terug. Ik kan enkel een nieuw mobiel netwerk toevoegen door een E-Sim te 'downloaden' er is geen sprake van een QR scan. Tenzij dit enkel werkt als er effectief een SIM van Orange al aanwezig is in het toestel. (Heb mijn abonnement pas eergisteren aangevraagd).
Op mijn pixel 2 (met Android 10) krijg ik enkel die optie (gegeven dat ontwikkelaarsopties aanstaan)
Wil dat dan ook zeggen dat er toch een fysische sim aanwezig moet zijn?
Alright! Dan zal ik toch eens proberen.. we (/orange) kan maar bij leren.
Het lot wil het echter niet... winkel uitzonderlijk gesloten vandaag 😄
@MathiB voor de E-sim heeft u geen fysieke simkaart meer nodig. U dient hiervoor wel naar een Orange shop te gaan zodat de QR code voor u aangevraagd kan worden ( krijgt u direct mee ).U kan dit thuis of in de shop dan op de gsm zetten. Ik heb dit ook als 1 van de eerste laten doen en het werkt perfect. Online gaat dit niet lukken om het erop te zetten. Weet wel dat de My Orange app niet werkt op dit moemnt als u E-sim gebruikt. Heb al gevraagd hier een oplossing voor te vinden.
Beste @patrick2 hartelijk bedankt alvast voor je antwoord.
Ik vroeg me gewoon af hoe die dan precies verloopt op mijn pixel toestel(len).
Ik krijg namelijk nergens effectief de optie om een QR te scannen. Enkel om te downloaden via wifi.
(Heb screenshot bijgevoegd)
@MathiB ja dus wat er staat download je nummer via wifi is correct. Heb ik ook moeten doen. Dus in de winkel vragen verbinding te maken met hun wifi en dan de procedure volgen. Maar je moet inderdaad wifi verbinding hebben.
Gebruiker | Aantal |
---|---|
2 | |
2 | |
1 | |
1 |