annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Politie waarschuwt voor telefoontjes uit Polen: ‘Bel zeker niet terug’

Topic gestart op: 28-12-19 13h49

Antwoorden: 7 antwoorden

Surfer
Ervaren genezer

Politie waarschuwt voor telefoontjes uit Polen: ‘Bel zeker niet terug’

Inleiding: Oplichters uit Polen proberen mensen via de telefoon te bedriegen. De politie heeft maar één raad: krijgt u telefoon uit Polen, met een nummer dat begint met +48 94, bel dan nooit terug.

Volledige artikel uit de Standaard, link: https://www.standaard.be/cnt/dmf20191219_04775232

 

U bent gewaarschuwd!...

 

 

Labels (1)
7 ANTWOORDEN 7
Cdt24801
Wijze
Wijze


@Edyzer  schreef:

Sommige mensen hebben ook de gewoonte om een nummer dat ze niet kennen op te nemen. 

Wel te begrijpen waarom ze schrik hebben als ik zo een berichten zie voorbijgaan.

Naar een buitenlands nummer terugbellen zou ik dan wel minder toe geneigd zijn. 


Dat is de klassieke truc. Bellen en weer inhaken. En sommigen kunnen dan hun nieuwsgierigheid niet bedwingen en bellen terug om te vragen wat ze moesten hebben. En dan heb je het spek aan uw been, je wordt doorgeschakeld naar een exotisch land met buitensporige tarieven ....

Ik heb twee gewoontes aangekweekt:

  1. privénummers worden sowieso door mijn systeem geblokt en onmiddellijk naar de voicemail gestuurd. Als ze mij echt moeten hebben spreken ze wel iets in.
  2. Een nummer dat ik niet ken en een slecht gevoel bij heb neem ik niet op. Zelfde verhaal, als ze mij echt moeten hebben spreken ze wel iets in. Ik kan u zeggen dat ik weinig voicemail krijg hoor ..
Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@Surfer  had deze info ook al gelezen 🙂

Maar fijn om het te delen met ons hier heel nuttige info !

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze

Meer algemeen wordt aangeraden om NOOIT naar nummers in het buitenland te bellen die u niet kent. U kan zonder het te weten doorgeschakeld worden naar een nog ander land naar een heel duur betaalnummer, dit terwijl u het niet eens beseft. De rekening komt achteraf.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Leden met de meeste pluimen