annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Samsung galaxy J5 start niet meer op

Topic gestart op: 15-01-22 07h53

Antwoorden: 19 antwoorden

Timm1983
Ervaren verkenner

Samsung galaxy J5 start niet meer op

Hallo allemaal,

Hebben er nog leden eens last gehad van een Samsung galaxy, in mijn geval een J5, die totaal niet meer opstart?

Het toestel zelf is 4,5 jaar oud, ik had het toestel laten opladen, toen ik wou zien hoe laat het was deze ochtend bleef het scherm zwart.

Ondertussen heb ik al de aan/uit knop en volume omlaag ingedrukt voor 7 seconden, maar het scherm blijft zwart, of heeft de interne batterij het voor goed begeven?

Het toestel reageert ook niet meer wanneer ik het wil opladen of wanneer ik het via usb wil verbinden met mijn laptop.

Wellicht kan ik mijn toestel eventueel laten omruilen voor een Orange Phone of Green Phone in een Orange-shop? Is dit dan gewoon omruilen of eerder aan verminderde prijs, aangezien ik klant ben bij Orange, ik heb een Go Lite abonnement van €10 per maand.

Toch raar, ik heb alle mogelijke toetscombinaties geprobeerd om mijn gsm terug te laten opstarten, maar niets lukt, allemaal raar, dan zijn het in die filmpjes geen defecte toestellen, maar toestellen die nog perfect werken.

Alvast bedankt om mij verder te helpen.

Timm1983

Labels (1)
0 pluimen
19 ANTWOORDEN 19
patrick2
Wijze
Wijze

@Timm1983 

Bij een Samsung is het zeker op letten dat het geen grijze import is. Samsung brengt wereldwijd toestellen uit dat is wat boven aanstaat maar er zijn verkopers die dus toestellen verkopen van grijze import. Als je een toestel koopt hier in België zou je toch zeggen nee das niet waar dat zijn EU gecertificeerde Samsung toestellen maar niks is minder waar hoor. En dat is dus enkel om ze aan een beter prijs te kunnen verkopen daar is de grijze import voor. 

Kijk of je deze code ziet staan : PHN/PHN,PHN/EUX/PHN , België heeft dan LUX erachter staan maar de nieuwste toestellen vanaf 2020 hebben dus bovenstaande code. 

Laat anders maar weten welke code je hebt je kan die vinden bij Toestel info - software gegevens - softwareversie serviceprovider.

Heb je toch een andere landcode krijg je geen updates vanuit hier. Want per land worden updates anders gedaan. Maar de S10 krijgt een update naar Android 12 dat weet ik. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Timm1983
Ervaren verkenner

bij info over de telefoon zie ik status, juridische info, modelnr S10+, android versie 9.1, cpu, cpu core, device memory, storage, niveau android-beveiligingspatch, smalbandversie, kernel-versie, build-nummer, versie aangepast model en dat is het, niets van software update, dan hebben ze het mooi ergens uitgeschakeld, leuk is anders, ooit had ik eens zo een Qbox video box, ook uit China waarschijnlijk, nooit meer, zat er een uur mee te sukkelen en heb het dan maar gelaten voor wat het was, het zal al niet veel beter zijn of deze namaak s10+? Of misschien op internet eens ga kijken voor betere software... want dat heb ik nog niet meegemaakt dat een toestel niet te controleren is  op updates. Dat zo'n dingen ook verkocht worden. Als t mij niet ga bevallen zal ik wel een toestel gaan halen dat wel bij mij past in plaats van zo een namaak ding en dat niet eens de sofware kan updaten, raar.

Nu mag ik nog zoeken om zelf die software te kunnen updaten als dat niet uit zichzelf gebeurd, leuk is anders... mijn goesting zal rap over zijn ze zo.

Timm1983

0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze

@Timm1983 

Het is lang geleden dat ik het nog gedaan heb, maar je kan de firmware van een smartfoon ook flashen. Daartoe moet je natuurlijk de juiste firmware vinden en downloaden. Vervolgens met een tool zoals "Odin" kun je dan de firmware naar uw toestel schrijven.

Eens dat gebeurd is heb je een normale S10 van hier met de normale firmware erop.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@Timm1983 

Is te begrijpen en je dient dus op te letten wat je koopt. Maar het moet er wel bij staan hoor wel versie van software je hebt. Dat staat in elk toestel dus ook in die van jou.

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Timm1983
Ervaren verkenner

Er lag hier nog zonder dat ik het wist een Samsung Galaxy S10+.

De batterijen gaan tegenwoordig erg snel naar beneden, na 20 minuten deze te gebruiken staat deze nu op 79%, normaal zeker?

Weet iemand hoe ik met de galaxy s10 kan controleren op software updates? Bij mijn oude galaxy j5 kon ik deze laten controleren op update's maar bij de galaxy s10 kan ik het niet vinden of kan dit niet? Of gaat dit automatisch? Het is nog even wennen voor mij een nieuw toestel.

Timm1983

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen