Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 01-06-23 13h02
Antwoorden: 5 antwoorden
Hoi
Ik heb een simkaart nodig om mijn automatische poort aan te sturen. Nu heb ik vernomen dat ik regelmatig de simkaart uit de poort moet nemen en mee moet bellen om deze actief te houden, klopt dit? Valt dit niet in te stellen door orange?
Alvast bedankt
@RubenP Bij Telenet hebben ze een abo met prijs volgens verbruik. Kost 5€ om te activeren en daarna niets meer. Ook Base heeft zo'n formule: Base 0. Ideaal voor toepassingen waarbij er alleen maar oproepen moeten worden ontvangen. Volgens wat ik gelezen heb op diverse fora blijft de nr. behouden na lange periode van inactiviteit. In jouw geval zal er wel regelmatig naar gebeld worden, dus dan is er al helemaal geen probleem.
De poort gaat op door naar het nummer te bellen. Data-sim zal dus niet genoeg zijn.
Dus een betaalkaart en elk jaar zou die dan 5euro kosten aangezien dat het minste is wat je kan herladen?
Tempo Giga prepaid simkaart slechts €15 | Orange België
Voor zover ik zie is het 10 EUR herladen
Zou je niet beter met een of andere afstandsbediening werken ?
Als er iemand een verkeerd nummer belt gaat je poort open
@Gregory ,
Ik zit zelf met een gelijkaardige module op m'n poort omdat dit een pak goedkoper is dan 3 of 4 extra afstandsbedieningen kopen. Op zo'n module zit er er wel een beveiliging hoor 😅.
De module controleert of het bellende nummer op een lijst staat, zoja, dan gaat de poort pas open.
Stel je voor dat een wild vreemde per ongeluk belt naar dat nummer en je poort gaat open... Dat zou niet de bedoeling zijn hé.
Omdat mijn module een sms stuurt wanneer er iemand de poort open doet blijft mijn nr actief. Misschien kun je dit ook instellen @RubenP ? Persoonlijk is het PPU-systeem (Pay Per Use of betalen volgens verbruik bij Telenet) hier het beste voor. Enkel betalen als je iets verbruikt.
Gebruiker | Aantal |
---|---|
2 | |
2 | |
2 | |
1 |