annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Smart home vragen en ervaringen

Topic gestart op: 28-10-20 14h01

Antwoorden: 8 antwoorden

patrick2
Wijze
Wijze

Smart home vragen en ervaringen

Vele onder ons zijn tegenwoordig wel voorzien van een smartphone een toestel dat voor ons slim is en dingen voor ons regelt. Maar tegenwoordig heb je ook een slim huis denk aan lampen bedienen via je smartphone of een verwarming op afstand aanzetten zodat je in een warm huis terecht komt. Maar daar blijft het niet bij want tegenwoordig kan je veel dingen slim maken om het voor jou zelf zo aangenaam mogelijk te maken. Deze slimme dingen zijn niet enkel en alleen maar te bedienen met je smartphone maar ook met een Google nest Hub of een Google nest mini.

Zelf heb ik ook een Google nest hub en kan je zeggen dat dit heel erg fijn werkt. Je agenda wordt bij gehouden het weer kan je beluisteren en moest je een muziekje willen horen ... geen probleem vraag het aan de Google nest Hub. Maar daar blijft het niet bij want er zijn nog tal mogelijkheden die je kan doen. Het apparaat wordt ook steeds slimmer gemaakt dus je kan ook steeds meer dingen doen en regelen. 

Heb je een Iphone en geen Android toestel met Google ? Geen probleem want ook op de Iphone kan je de smarthome applicatie installeren. En het werkt onderling heel goed samen met een Iphone. Je hebt wel een Gmail adres nodig van Google maar die heb je in een paar minuten gemaakt. 

Voor wie ook zijn ervaringen wil delen en of vragen heeft of opmerkingen heeft kan je altijd een topic maken in deze rubriek. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Labels (2)
8 ANTWOORDEN 8
Joeri1
Aspirant verkenner

Ik gebruik al enkele jaren de woning app van Apple met Philips Hue. Zo verlicht mijn woning met slimme lampen wanneer ik thuis kom of deze gaan uit wanneer ik vertrek. De trap is verlicht met de ledstrip die ik op elke verdieping kan bedienen. En zo heb ik nog enkele slimme verlichting en toepassingen. Nadeel is geen wifi geen bediening 😑, alle geluk zijn er de standaard lampen en schakelaars aanwezig indien de wifi wegvalt. 

0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze

Goed gezien @Joeri1 

Dat willen sommigen wel eens vergeten: een gewone bediening zoals vroeger als backup voor het geval de domotica het eens laat afweten. Anders zijt ge goed gesjareld ....😐

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Anonymous
Niet van toepassing

@patrick2 

Ik heb een google nest mini en een google nest cam (indoor)
Mijn google nest mini kan ik eigenlijk niet meer missen hier. Ik doe daar volgende dingen mee. Via Chromecast TV opzetten, film opvragen netflix, uren van de trein/bus vragen en wanneer ze vertrekken. Radio opzetten, wekker, enz... enz... veel mogelijkheden dus. De google nest cam gebruik ik puur voor beveiliging. In het verleden is er al eens ingebroken hier in de appartementen. Dus vandaar. De volgende stap is, slimme lampen installeren.💡😊

En dat allemaal via wifi van Orange 😉 Heel content van het netwerk hier.

Totem
Grote Wijze
Grote Wijze


@Anonymous  schreef:

@patrick2 

Ik heb een google nest mini en een google nest cam (indoor)
Mijn google nest mini kan ik eigenlijk niet meer missen hier. Ik doe daar volgende dingen mee. Via Chromecast TV opzetten, film opvragen netflix, uren van de trein/bus vragen en wanneer ze vertrekken. Radio opzetten, wekker, enz... enz... veel mogelijkheden dus. De google nest cam gebruik ik puur voor beveiliging. In het verleden is er al eens ingebroken hier in de appartementen. Dus vandaar. De volgende stap is, slimme lampen installeren.💡😊

En dat allemaal via wifi van Orange 😉 Heel content van het netwerk hier.


Ugh @Anonymous,

Leuk om te weten ! ^^

Totem's groetjes,

Totem

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen