Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 06-02-25 07h45
Antwoorden: 7 antwoorden
Hoi, dus ik gebruik een lokale game streaming service en merk dat de snelheid gelimiteerd wordt tot de snelheid van mijn abonnement. Ik heb nog geen fiber dus dit is 150 mbps. Kan ik dit zelf verhogen of moet ik een router als bridge gebruiken?
Bedankt
Je kan de snelheid niet hoger verkrijgen dan hetgeen je afneemt. Zou natuurlijk heel makkelijk zijn als dat kon, dat hoeft niemand meer een hogere snelheid af te nemen via het abonnement.
De enige manier om een hogere download te verkrijgen, is door je abonnement te wijzigen naar Zen (+10€) of Giga (+20€)
gaat over de snelheid op het intern netwerk, @kevunster Tussen twee computers, NAS, etc
Niet over de downloadsnelheid.
Ik heb ook een abonnement van 150 Mbps, en tussen mijn computer en de NAS heb ik iets minder dan 1 Gbps
Je router of AP of eender je gebruikt is altijd gelimiteerd tot de snelheden die je binnen krijgt. Zolang jij bij Orange een snelheid hebt van 150 Mbps en je zet er een router neer die 2 Gbps aan kan dan zal dit niet gaan. Je router zal dus de snelheid niet verhogen ook al is dat de snelste die je kan nemen.
Je moet dus je abonnement veranderen naar 1 Gbps als je meer snelheden wil hebben anders zal het niet gaan. Nu ben je gelimiteerd tot die 150 Mbps.
Wel voor het lokale netwerk dus niet via het internet zou dit toch geen factor mogen zijn? Aangezien ik niet 'download of upload' of iets via het internet stuur? Zie ik dit verkeerd?
Momenteel heb ik een lokale gaming stream met moonlight/sunshine van mijn desktop naar een kleine computer in een andere kamer. beide verbonden met de router, aangezien ik enkel lokaal communiceer, zou mijn abonnement snelheid geen factor mogen zijn.
Gebruiker | Aantal |
---|---|
5 | |
4 | |
3 | |
3 | |
2 |