annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Surf extra card met tpmifi

Topic gestart op: 12-10-22 14h33

Antwoorden: 8 antwoorden

mevo48
Gewaardeerd verkenner

Surf extra card met tpmifi

OPGELOST

Ik heb 1surf extra card in een Tenda router en dat is insteken en die werkt. Nu via een ander gsm nr. nog 1 geactiveerd voor een TP mifi en deze heeft gewoon 4g ontvangst de app geïnstalleerd en via de laptop de link. Nu u raad het al geen internet,verschillende apn ingesteld maar niets. Het forum doorlopen ,misschien heb ik iets over het hoofd gezien. Dus graag de juiste instellingen voor de tplinkmifi 7350.

Labels (1)
0 pluimen
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
Mattie
Aspirant genezer

Krijg je onderstaand scherm?

Mattie_0-1665585352595.png

Maar dan uiteraard met de juiste gegevens,
Normaal krijgt hij alle apn gegevens vanzelf door.

als hij 4G ontvangst heeft, dan lijkt me toch in orde niet?
probeer je via WPS te connecteren? Zie je het SSID van het toestel, want die zend dat normaal ook uit, ook al heb je geen dataconnectie.

Anders eens op de achterkant naar het SSID & paswoord kijken en dat eens proberen in te geven?

Eens geconnecteerd, kan je naar http://tplinkmifi.net/ met passwoord admin gaan?
Daar kun je ook naar eens status pagina gaan, wat zie je daar?

Ben je toevallig in het buitenland?  Dan even via de settings de dataroaming aanpassen...
Als je de datakaart eens in je ander toestel staat (Tenda), werkt hij dan?  Of in een gsm toestel zou dat ook moeten gaan.

probeer maar even te kijken tot hoever je geraakt en dus maar enkele bedenkingen/vragen die me zo direct tebinnen schieten.

in het slechtste geval als je al veel aanpassingen hebt gedaan, kan het in dit stadium geen kwaad om eens een reset van het ding te doen.

Q4. How to reset the Mobile Wi-Fi to its factory default settings?
• With the Mobile Wi-Fi powered on, remove the cover. Use a pin to press and
hold the RESET button until Power Off appears on the screen and then release
the button.
• Log in to the Mobile Wi-Fi’s web management page via the PC login entry. Go
to Advanced > Device > Factory Defaults and click Restore.
  • APN: mworld.be
  • Proxy: niets
  • Poortniets
  • Gebruikersnaam: niets
  • Wachtwoord: niets
  • MCC206
  • MNC10

Maar bij mijn weten komt dit dus automatisch mee door

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

8 ANTWOORDEN 8
Mattie
Aspirant genezer

Krijg je onderstaand scherm?

Mattie_0-1665585352595.png

Maar dan uiteraard met de juiste gegevens,
Normaal krijgt hij alle apn gegevens vanzelf door.

als hij 4G ontvangst heeft, dan lijkt me toch in orde niet?
probeer je via WPS te connecteren? Zie je het SSID van het toestel, want die zend dat normaal ook uit, ook al heb je geen dataconnectie.

Anders eens op de achterkant naar het SSID & paswoord kijken en dat eens proberen in te geven?

Eens geconnecteerd, kan je naar http://tplinkmifi.net/ met passwoord admin gaan?
Daar kun je ook naar eens status pagina gaan, wat zie je daar?

Ben je toevallig in het buitenland?  Dan even via de settings de dataroaming aanpassen...
Als je de datakaart eens in je ander toestel staat (Tenda), werkt hij dan?  Of in een gsm toestel zou dat ook moeten gaan.

probeer maar even te kijken tot hoever je geraakt en dus maar enkele bedenkingen/vragen die me zo direct tebinnen schieten.

in het slechtste geval als je al veel aanpassingen hebt gedaan, kan het in dit stadium geen kwaad om eens een reset van het ding te doen.

Q4. How to reset the Mobile Wi-Fi to its factory default settings?
• With the Mobile Wi-Fi powered on, remove the cover. Use a pin to press and
hold the RESET button until Power Off appears on the screen and then release
the button.
• Log in to the Mobile Wi-Fi’s web management page via the PC login entry. Go
to Advanced > Device > Factory Defaults and click Restore.
  • APN: mworld.be
  • Proxy: niets
  • Poortniets
  • Gebruikersnaam: niets
  • Wachtwoord: niets
  • MCC206
  • MNC10

Maar bij mijn weten komt dit dus automatisch mee door

mevo48
Gewaardeerd verkenner

Alles werkt nu ineens. Dus als je een mailtje gehad hebt dat de surf extra card geactiveerd is kan het nog 24uur duren voort het werkelijk zo is.

Mattie
Aspirant genezer

Heel goed 🙂
Zou het appreciëren als je dan m'n antwoord als geaccepteerd zet, dan is het ook geweten dat het opgelost is.

Happy Wifi'ing!!

mevo48
Gewaardeerd verkenner

Hallo Mattie,

Bedankt voor je snelle duidelijke reactie.

Het resetten had ik al gedaan.

Inloggen met admin/admin ook al gedaan.

De MMC+ MNC. Heb ik nog niet gevonden.

Nu heb ik net toevallig de surf extra kaart uit de Tenda in de TP gestoken en die werkt.

Ik sprak vanavond iemand uit de Orange shop en die vertelde dat na activatie het nog 24 uur kan duren voor hij echt actief is, dus wacht nog even tot morgen met verder uitproberen want die kaart werkt ook niet in de Tenda.

Nu ga ik binnenkort naar Portugal overwinteren moet ik dan de roaming inschakelen?

Ik hou je vanaf morgen op de hoogte van het verloop.

  •  

 

Leden met de meeste pluimen