annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Tplink deco x50 5g werkt niet met orange

Topic gestart op: 12-06-24 22h24

Antwoorden: 4 antwoorden

Tom-901
Gewaardeerd verkenner

Tplink deco x50 5g werkt niet met orange

OPGELOST

Iemand ervaring met een deco x50 5g van tp link en een orange sim?

lijkt of de orange sim geen toegang krijgt tot het netwerk. Proximus sim werkt wel meteen goed.

sim kaart is een orange abbo.

apn ingesteld op mworld.be en ook getest met internet.be, maar geen verandering. lijkt of de sim zelfs geen provider toegewezen krijgt.

Iemand ervaringen met orange sim en mobiele router?

Groeten,

Tom

Labels (1)
0 pluimen
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
Tom-901
Gewaardeerd verkenner

Met TP link contact gehad, zij bevestigen dat je geen indicatie van sim connectie krijgt tot er een actieve 3g/4g/5g verbinding is opgebouwd.

 

Dus bij opstart best enkel 4G connectie instellen, de APN correct zetten manueel want automatisch wordt de verkeerde genomen en dan pas kan je zien of je sim verbindt met provider.

Raar dat er niet eerst een gewone gprs verbinding opgezet wordt die je toelaat je signaalsterkte te bekijken.

 

Wat mij betreft opgelost. 

 

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 pluimen
4 ANTWOORDEN 4
Gregory
Wijze
Wijze

Heb je de pin verwijderd van de sim ?

0 pluimen
Tom-901
Gewaardeerd verkenner

Dag Gregory,

De pin is inderdaad verwijderd, de sim doet al even dienst in een 4g modem van gli.

Enige wat ik kan denken is dat orange op een andere band zit dan dat de modem ondersteund, maar lijkt me raar voor een EU versie van dit toestel.

 

0 pluimen
Tom-901
Gewaardeerd verkenner

Met TP link contact gehad, zij bevestigen dat je geen indicatie van sim connectie krijgt tot er een actieve 3g/4g/5g verbinding is opgebouwd.

 

Dus bij opstart best enkel 4G connectie instellen, de APN correct zetten manueel want automatisch wordt de verkeerde genomen en dan pas kan je zien of je sim verbindt met provider.

Raar dat er niet eerst een gewone gprs verbinding opgezet wordt die je toelaat je signaalsterkte te bekijken.

 

Wat mij betreft opgelost. 

 

0 pluimen
Gregory
Wijze
Wijze

Thanks for the feedback, @Tom-901 

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen