annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Verzekerd mobiel toestel gestolen, aanvraag geweigerd?

Topic gestart op: 03-02-22 18h17

Antwoorden: 3 antwoorden

MrGuzzO
Rekruut scout

Verzekerd mobiel toestel gestolen, aanvraag geweigerd?

Beste, ik heb al een hele tijd orange diensten voor internet en gsm. 

Ik heb 2 abonnementen lopen en 2 gsm's die ik op afbetaling heb gekocht via mijn abonnement voor mij en mijn vriendin. Ben een correcte betaler, mijn persoonlijke mobiel betreft Xiaomi 11lite 5g die verzekerd is werd gestolen, heb tot 2x maal toe aangifte gedaan bij orange met pv van de politie en dergelijke papieren via mijzelf en via het 2de profiel van mijn vriendin onder mijn naam. Beide aanvragen werden geweigerd?? Wil dit dan zeggen dat ik die gestolen gsm die ik hard nodig heb voor mijn werk moet blijven afbetalen? Als ik spb telefonisch contacteer word de lijn al gebroken nog voor ik iemand aan de lijn krijg?!... 

Labels (2)
0 pluimen
3 ANTWOORDEN 3
TomB
Orange-werknemer

Beste @MrGuzzO 

 

Diefstal is inbegrepen in de verzekering vanaf €8 dus voor een Xiaomi mi 11 lite zit dat er sowieso inbegrepen. Normaal gezien via de website menu > toestellen > opties en diensten > verzekering en daar kan u Online uw aangifte raadplegen. 
Bij een weigering staat daar ook een reden waarom. Ik heb bijvoorbeeld onlangs iemand gehad waarbij men dit niet accepteerde omwille van het feit dat er geen IMEI nummer op de PV van de politie stond. Of bepaalde documenten die ontbreken, etc.

Groeten,
Tom


Cdt24801
Wijze
Wijze

@MrGuzzO 

Als uw foon verzekerd is (polis goed nakijken of het ook tegen diefstal is) en je hebt de nodige documenten van de politie dan heeft de verzekeraar geen been om op te staan, ze moeten u die foon vergoeden.

Moest je via de normale kanalen (foon, messenger, twitter, chat) geen ernstig antwoord krijgen raad ik u aan om via de ombudsdienst voor telecommunicatie te werken. In principe is dat kosteloos. Hier kan je lezen hoe je dat doet.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@MrGuzzO 

Een gestolen toestel is niet zo fijn en kan een hoop miserie met zich mee brengen natuurlijk. 

Maar de vraag is heb je een verzekering op dat toestel ? Want een verzekering dekt natuurlijk wel diestallen dat staat in voorwaarde. Maar geen verzekering dan zal er ook geen dekking zijn en zal je het toestel ook moeten verder afbetalen. Hoe vervelend dit ook is maar Orange zal je niet de restwaarde gaan geven om vervolgens die betalingen niet meer te hoeven doen. Hiermee dekt Orange zich ook in want via de verzekering ( als je die hebt ) krijg je namelijk een ander toestel. Nu kan iedereen zogezegd wel een diefstal aangeven en hopen om onder die betaling uit te geraken. 

Nu twijfel ik niet aan je verhaal zeker niet maar op deze manier kan iedereen naar Orange stappen uiteindelijk. En het enige wat er nu kan gebeuren is via het IMEI nummer et toestel blokkeren op afstand maar weet nu niet of Orange dit zelf kan ik dacht van niet. Dacht dat enkel de fabrikant dit kon den.

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Leden met de meeste pluimen