Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 06-02-25 11h01
Antwoorden: 1 antwoord
Opgelost! Ga naar de oplossing.
Hallo,
Heb een vraag voor de techneuten onder ons.
Naar aanleiding van een artikel in Androidplanet heb ik het volgende gewijzigd aan de instellingen van mijn modem (Orange):
Nadat ik de webpagina van mijn modem geopend heb, heb ik via "lokaal netwerk"-"geavanceerde configuratie" - "DNS-instellingen" - "activatie gepersonaliseerde statische DNS" ....aangezet en heb ik als
primaire 1.1.1.1
secondaire 1.0.0.1 ingevuld...
Heb vervolgens mijn modem opnieuw opgestart en heb ik de indruk dat alles vlugger ingeladen wordt? Kan dit en wat nog belangrijker is heb ik niets verkeerd gedaan
groetjes en jullie antwoord tegemoet ziende
Frank
Opgelost! Ga naar de oplossing.
Hallo Frank,
Je hebt niets verkeerd gedaan! Door de DNS-servers van Cloudflare (1.1.1.1 en 1.0.0.1) te gebruiken in plaats van die van je provider, kan je internetverbinding inderdaad sneller aanvoelen. Cloudflare staat bekend om zijn snelle en privacyvriendelijke DNS-diensten.
De snelheidstoename die je merkt, komt waarschijnlijk doordat deze DNS-servers snellere responstijden hebben dan die van Orange. Daarnaast kunnen sommige DNS-servers efficiënter omgaan met caching, waardoor veelgebruikte websites sneller laden.
Zolang je geen verbindingsproblemen ervaart, is er geen reden tot zorgen. Mocht je toch problemen ondervinden, kun je altijd terugschakelen naar de standaard DNS-instellingen van je modem.
Hallo Frank,
Je hebt niets verkeerd gedaan! Door de DNS-servers van Cloudflare (1.1.1.1 en 1.0.0.1) te gebruiken in plaats van die van je provider, kan je internetverbinding inderdaad sneller aanvoelen. Cloudflare staat bekend om zijn snelle en privacyvriendelijke DNS-diensten.
De snelheidstoename die je merkt, komt waarschijnlijk doordat deze DNS-servers snellere responstijden hebben dan die van Orange. Daarnaast kunnen sommige DNS-servers efficiënter omgaan met caching, waardoor veelgebruikte websites sneller laden.
Zolang je geen verbindingsproblemen ervaart, is er geen reden tot zorgen. Mocht je toch problemen ondervinden, kun je altijd terugschakelen naar de standaard DNS-instellingen van je modem.
Gebruiker | Aantal |
---|---|
5 | |
4 | |
3 | |
3 | |
2 |