annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Xiaomi redmi Note 9 pro.

Topic gestart op: 03-04-21 16h20

Antwoorden: 16 antwoorden

comima
Aspirant genezer

Xiaomi redmi Note 9 pro.

OPGELOST

Graag jullie hulp aub.

Ik heb een Xiaomi redmi Note 9 Pro geconnecteerd met mijn pc Windows 10. De fotookes  genomen met de Xiaomi en die ik op pc zet  blijven blauwe icoontjes. Wat kan ik doen om te zien wie er achter die blauwe icoontjes zit aub ? Om die fotookes in de juiste mappen te zetten zijn die blauwe icoontjes niet zo handig. In Afbeeldingen, Documenten enz heb ik fotookes en geen blauwe icoontjes.

Bedankt voor de moeit en aangenaam paasweekend 😊.

Labels (1)
3 GEACCEPTEERDE OPLOSSINGEN
comima
Aspirant genezer

Goeiemorgen en bedankt.

Het is een Xiaomi redmi Note 9 pro. De 4G staat atijd aan. Ik denk dat de fotookes op de foon staan, ik gebruik geen cloud. Met bestandsoverdracht komen de fotookes ( juist zoals met de Nokia ) automatisch in 

 

 

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 pluimen
comima
Aspirant genezer

Hallo cdt24801 en kijk nu sé :

Oorzaak van mijn probleem, kan misschien van pas komen om andere mensen te helpen:

dit fenomeen doet zich nog niet zolang voor , blijkbaar zou het aan "Android" liggen , de standaard app "camera" zou blijkbaar geen "thumbnails" meer aanmaken bij de eigenschappen van een foto : https://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/all/windows-10-pc-has-stopped-showing-thumbnails-o...
Ik heb een andere camera gedownload op xiaomi en alles is opgelost ... geen blauw icoontjes meer maar wel fotookes ! 

Erg bedankt voor je hulp en je geduld.

Vriendelijke groetekes en aangename dag verder, al is het hier geen hoogzomer ! 

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

Cdt24801
Wijze
Wijze

@comima 

Die Tribe.png die staat er wel degelijk hoor, je moet enkel op de naam je klikken en dan komt hij tevoorschijn. Je kan ook op het pijltje klikken en dan download je hem.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

16 ANTWOORDEN 16
comima
Aspirant genezer

Hallo Cdt24801 ! 

Eerst een aangename paaszondag toegewenst en bedankt voor je reactie.

Ik zet de fotookes van Xiaomi naar pc met een kabeltje en Foto overzetten - de extensie is van een foto die ik juist aangekregen heb is 1440 op1919 mijn ext. is 720 op 960. Raar, op pc in het programma Redmi :  in DCIM en Pictures zijn het blauwe icoontjes, op de SD kaart zijn het fotookes ( op een paar na ).

Bedankt.

Cdt24801
Wijze
Wijze

@comima 

Ik heb uw post nog eens nagelezen en ik zou eerst iets willen duidelijk weten: 

Die blauwe icoontjes, waar zie je die? Kijk je op dat moment in uw foon met een speciaal programma of met verkenner of staan ze dan al echt op uw PC en kijk je met verkenner?

Dat onderscheid is wel belangrijk om weten.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


comima
Aspirant genezer

Oeps ... vergeten ...

Ik weet ni goed waar die  icoontjes staan , maar als ik een icoontje vanuit Camera sleep naar bv. Bureaublad wordt da icoontje een foto ...

0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze

@comima 

Ik heb uw posts nog eens allemaal herlezen en ik denk dat ik de oplossing van uw raadsel ken:

  • Je sluit op foon aan op de PC met een kabel en surft dan met verkenner naar de locatie op de foon waar de foto's staan
  • Je bekijkt die folder vanop uw PC
  • Alle foto's staan er met een blauw icoontje, je ziet dus niet wat er eigenlijk opstaat
  • Eens naar de PC versleept zie je wel de foto zelf. Dat is eigenlijk te laat voor u want je zou graag willen zien wat er op de foto staat om te bepalen in welke folder je die foto moet slepen

Is dat een correcte analyse?

Wel, er is dus niks verkeerd met uw systeem. het is heel normaal dat je vanop uw PC, kijkend in de foon, enkel icoontjes ziet en geen mini-foto's. Om de foto echt te zien moet je hem inderdaad eerst naar de PC slepen, niks aan te doen.

Suggestie: maak een folder aan op uw PC, bvb "Alle foto's van 01 jan tem 04 april 2021" en je doet een "select all" op de foon en sleurt ze allemaal in die folder. Vanuit die folder kun je dan uw foto's gaan verplaatsen naar de gewenste locatie, de foon mag je dan reeds afkoppelen, niet meer nodig.

OK, het is een extra tussenstap, maar het zal niet anders gaan. Het heeft ook een voordeel, je kan de foto's in een groter formaat bekijken terwijl je ze sorteert 😁

Hier een screenshot van mijn foon, andere icoontjes weliswaar, maar hetzelfde "probleem":

icoontjes.JPG

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Leden met de meeste pluimen