annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Esim in aantocht bij Orange !!! ZEKER LEZEN !

Topic gestart op: 28-12-19 02h21

Antwoorden: 29 antwoorden

patrick2
Wijze
Wijze

Esim in aantocht bij Orange !!! ZEKER LEZEN !

Ben eens aan rond snuffelen op de website van Orange en waar is mijn oog op gevallen? 

Bekijk deze link eens :

https://www.orange.be/nl/hulp/mijn-producten-en-diensten-beheren/mijn-nummer/hoe-een-esim-profiel-do...

https://www.orange.be/nl/hulp/mijn-producten-en-diensten-beheren/mijn-nummer/welke-toestellen-onders...

Ik denk dat Orange een stapje voor  heeft voor alle Apple fans die wachten op Esim !!!!

ZEKER DE LINKS BEKIJKEN !!!

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Labels (1)
29 ANTWOORDEN 29
izzet3838
Veteraan verkenner

Volgens mij kunnen ze er tegen dan al een account aan koppelen, waarmee je inlogt op je telefoon en die dan de sim gegevens binnenhaalt, daarnaast hadden de Apple iPad in Engeland al de functie om via de instellingen een abo aan te sluiten bij een provider en dat zonder er in simkaart in te moeten stoppen als ik mij niet vergis(Apple krijgt dan natuurlijk een deel van de winst, maar denk dat de technologie wel wat volwassener zal worden) https://support.apple.com/en-us/HT203089

Een sim is eigenlijk niks speciaals gewoon een geheugenchip met wat info erop die kan tegenwoordig perfect lokaal op je toestel bewaart worden.

Daarnaast voor de Android fans(waaronder ikzelf) de pixel telefoons hebben al e-sim ondersteuning, en de nieuwe Motorola razr heeft enkel e-sim.

0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze

Ik weet niet wat de mogelijkheden zijn van e-sim, maar één ding zou ik toch graag zien dat het gerealiseerd wordt:

Dat je zelf een e-sim kunt verhuizen naar een andere foon.

Het komt namelijk regelmatig al eens voor dat iemand om de een of andere reden zijn simkaart (tijdelijk) in een andere foon stopt. Als je dat met e-sim niet kan doen ben je in die specifieke situaties wel gesch***ten.

En dan nog ... Stel, je foon valt kapot. Nu kun je uw sim eruit halen en (tijdelijk) in een reserve foon stoppen tot je een nieuwe hebt. Een transfer van e-sim zie ik nog niet gebeuren bij een kapotte foon...

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@Anonymous  is ook geen verplichting he zou te zot zijn omdat om enkel voor deze reden dat te doen. Maar voor Android toestellen zal dat ook wel komen ben daar vrijwel zeker van. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Movieman
Aspirant genezer

@patrick2 ziet er zeker interessant uit maar voor de Android gebruikers blijkbaar nogal magertjes hopelijk zal daar snel ook verandering in komen. Toch weer een leuk weetje sta elke keer versteld van de snel evoluerende digitale evolutie.🤓

0 pluimen
Surfer
Ervaren genezer

Ja, nu is het voor de duurdere gsm's en bijna niks voor androids.

Artikel: Onder de GSM Association hebben exploitanten, kaartinvoerders en fabrikanten besloten een eSIM-standaard overeen te komen. "Het is een onzichtbare maar kritische transformatie", zei Philippe Lucas, programmadirecteur van Orange, op het Mobile World Congress in Barcelona in februari 2018.

Hier artikel in 't Engels.

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen