annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Ik heb de Samsung Galaxy S10 getest…

Topic gestart op: 14-03-19 11h42

Antwoorden: 13 antwoorden

PhilippineC
Orange-werknemer

Ik heb de Samsung Galaxy S10 getest…

Hallo Tribers,

Dit is mijn eerste post op Tribe, dus misschien moet ik me eerst maar even voorstellen.
Mijn naam is Philippine en ik werk al sinds 2017 bij Orange, als Offer Manager in het Devices-team.

Toen Samsung de nieuwe S10 lanceerde, vroegen ze of ik hem wilde testen... En eerlijk, er zijn ergere dingen in het leven.

Tijdens de test heb ik opgeschreven wat me opviel, zowel positief als negatief. Ik zei nog tegen mezelf dat jullie dat wel zou interesseren 😉

De S10 is een slagje groter dan zijn voorganger, de S9. De behuizing is gemaakt van hoogwaardig aluminium. Wat meteen opvalt, is de esthetische schoonheid van de telefoon.
Op heel het 'borderless' scherm valt geen gleufje te bespeuren, wat voor mij wel een plus is.
De ultrasone vingerafdrukscanner is een pak doeltreffender dan zijn optische voorganger (zelfs met natte vingers word ik herkend!), ook al laat die zo heel af en toe nog een steek vallen.

Ik leer je niks nieuws als ik zeg dat hij 3 camera's heeft, elk met eigen troeven. Met de S10 verlegt Samsung zijn focus naar panoramafoto's dankzij de ultragroothoeklens en de telefoto-camera met 2x optische zoom, die niets afdoet aan de kwaliteit van je kadrering. Dat geef ik je op een blaadje 🙂

Een ander leuk voordeel, vind ik, is dat je suggesties krijgt om je foto's beter te kadreren.
Je zal je uiterste best moeten doen om foto's te laten mislukken met dit toestel 🙂
Voor wie een andere Samsung heeft, is het goed om te weten dat de videostabilisatie opmerkelijk is verbeterd.

Uiteraard zijn het niet alleen de camera's die dit toestel zo fantastisch maken. Met Wireless PowerShare laad je bijvoorbeeld je Samsung Galaxy Watch op via je smartphone.
Verder is de artificiële intelligentie op het toestel uitgebreid: de AI voorspelt wat je wil doen en optimaliseert automatisch je toestel op basis van je gebruik.

Ten slotte kan je ook het interne geheugen – dat al best groot is – uitbreiden met een externe microSD-kaart én je hoeft niet bang te zijn om je toestel onder water te gebruiken (IP68)!
Je telefoon volgt je dus (bijna) overal 🙂

Tot slot, en om helemaal eerlijk te zijn, toch één minpuntje: de levensduur van de batterij. Die gaat in de verste verte niet zo lang mee als de fabrikant had beloofd.

Daar zit dat energieverslindende scherm waarschijnlijk voor iets tussen...

Philippine

S10 picture.jpg

Benieuwd naar de superpower van de nieuwe Galaxy S10-toestellen? Lees er hier alles over! - https://...

Labels (2)
13 ANTWOORDEN 13
Jerre
Gewaardeerde genezer

Hallo @PhilippineC
Kan je eens nagaan of je S10+ toestel VoWiFi steeds activeert en niet enkel bij minder dan 1 streepje ontvangst of in Airplane mode met WiFi actief (hieronder afgebeeld) ?

VoWiFi_Airplane_Mode_WiFi_ON.jpg

PhilippineC
Orange-werknemer

Hallo Jerre,

Dit mechanism wordt toegepast in het toestel zelf. Zolang de 4G dekking kwalitaitef voldoende is blijft het toestel op 4G, desondanks “WiFi calling” actief is.

Wanneer het 4G signaal minder kwalitatief wordt  zal het apparaat naadloos overschakelen naar VoWiFi(indien men nog wifi dekking heeft).

Waarom?

Aangezien vele mensen dikwijls verbinding maken met een “publiek” WiFi-netwerk en de gesprekskwaliteit hierover niet gegarandeerd kan worden en soms ook niet voldoende is, denkt men bij Orange in de eerste plaats aan een kwalitatieve gesprekservaring voor de klant.

Vandaar dat men dit mechanisme toepast om zo lang mogelijk van een optimale gesprekskwaliteit te kunnen genieten waar men ook is.

 

Philippine

Jerre
Gewaardeerde genezer

Hallo Philippine,

Bedankt voor het snelle antwoord.

Op de S10 werkt het zo maar op andere toestellen zoals de S9 en iPhone is VoWiFi actief van het moment dat er een goede WiFi verbinding is. Het lijkt dus eerder een foutieve instelling dan een keuze van Orange te zijn.

Op de S10 wordt de IPsec verbinding voor VoWiFi pas opgezet als het signaal zéér zwak is of als het signaal al weggevalen is, dat heeft als gevolg dat er geen of geen naadloze overgang tussen VoWiFi en VoLTE is op plaatsen met slechte en variabele ontvangst.

De kwaliteit van de WiFi verbinding wordt door het toestel gemonitord, VoWiFi wordt normaal gezien niet geactiveerd als de verbinding slecht is.

Op prioriteit te krijgen op een goed geconfigureerd netwerk zouden de pakketten van de IPsec verbinding gemarkeerd moeten worden (DSCP 46), waarom gebeurt dit niet bij Orange ?

PhilippineC
Orange-werknemer

Beste,

Dit is geen verkeerde instelling maar een bewuste keuze(zie vorig bericht), die inderdaad pas recent werd toegepast. Met zulke instellingen vermijden we meer “dropped” calls(geen kwaliteitscontrole over meeste WiFi netwerken) wat de algemene gebruikservaring ten goede komt (dixit recente interne analyses).

Het toestel waakt inderdaad over de kwaliteit van het signaal dmv een gedefinieerde threshold(mobile <->wifi, wifi <-> mobile). Ook worden Ipsec(VPN) verbindingen niet door elk publiek WiFi-netwerkl ondersteunt. Tevens kan je bijvoorbeeld een vrij goed WiFi signaal hebben maar toch een belabberde voice kwaliteit hebben, enz…

Voor diegene die echt zelf willen bepalen dat ze VoWiFi op eender welk moment van de dag willen doen moeten we misschien overwegen om in de SW zelf een menu toe te laten waar je zelf de preferred bearer (mobile preferred of Wifi preferred) kan aangeven. Orange ondersteunt DSCP 46 op dit ogenblik niet .

Om af te sluiten, het belangrijkste in dit verhaal is dat de gebruikservaring en de gesprekskwaliteit ten allen tijde zo goed mogelijk blijft.

Philippine

Leden met de meeste pluimen