annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Pixel 3(/2) & E-sim

Topic gestart op: 25-02-20 17h11

Antwoorden: 20 antwoorden

MathiB
Ervaren verkenner

Pixel 3(/2) & E-sim

Ik had enkele vraagjes over jullie E-Sim.

Mijn smartphone is een pixel 3xl. Als ik de website volg dan zou een medewerker in een orange shop mij een QR code genereren die ik dan kan scannen.


Ik vind echter nergens die optie terug. Ik kan enkel een nieuw mobiel netwerk toevoegen door een E-Sim te 'downloaden' er is geen sprake van een QR scan. Tenzij dit enkel werkt als er effectief een SIM van Orange al aanwezig is in het toestel. (Heb mijn abonnement pas eergisteren aangevraagd).

Op mijn pixel 2 (met Android 10) krijg ik enkel die optie (gegeven dat ontwikkelaarsopties aanstaan)

Wil dat dan ook zeggen dat er toch een fysische sim aanwezig moet zijn?

Labels (1)
20 ANTWOORDEN 20
Huberto
Ervaren verkenner

@MathiB - Pixel 2 werkt aleen maar met eSIM van Google Fi netwerk in VS...

Bij Pixel 3XL moet normaal gezien een optie om QR code te mogen scannen aanwezig zijn vanaf Android 10. Maar kijk goed op de doos van jouw Pixel of je sticker met eSIM nummer heb. Bij sommige providers in VS was eSiM uitgeschakeld = geen sticker op de doos.

0 pluimen
MathiB
Ervaren verkenner

Sinds Android 10 werkt het wel degelijk op de pixel 2, je moet wel de ontwikkelaarsmodus aan hebben.

Screenshot_20200308-102805.png

Screenshot_20200308-102838.png

Alleen jammer dat de visual voicemail niet werkt met de E-sim. Anders had ik het gewoon zelfs willen proberen ook al zou het niet naar de zin van de verkoper zijn.

Maar zoals het er nu naar uit ziet zal ik de stap niet zetten.

0 pluimen
Huberto
Ervaren verkenner

@MathiB dan is het goede nieuws voor Pixel 2 gebruikers. Ik heb die toestel niet meer maar in Android 10 beta was esim optie voor alle netwerken nog niet beschikbaar. 

patrick2
Wijze
Wijze

@MathiB  bij mij werkt de visual voicel mail heb ook E-sim maar wel voor Iphone. Dus dan neem ik aan dat het voor android ook werkt. De gewone voicemail werkt ook dus.

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Leden met de meeste pluimen