annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Verificatiefout bij verbinding met thuisnetwerk

Topic gestart op: 11-11-18 15h03

Antwoorden: 18 antwoorden

Joshua
Gewaardeerde scout

Verificatiefout bij verbinding met thuisnetwerk

OPGELOST

Hallo idereen

Sinds twee dagen will mijn smartphone geen verbinding meer maken met mijn thuisnetwerk. Bij andere netwerken ondervind ik geen enkel probleem. Andere toestellen verbinden zonder problemen met het netwerk.

Model:

Samsung Galaxy A6 2016 32GB

Hieronder even oplijsten wat ik al geprobeerd heb:

-Netwerk volledig opnieuw ingesteld

-Netwerk sleutel opnieuw ingesteld

-Toestel terug naar fabrieksinstellingen gezet

 

Heeft iemand een idee wat het probleem kan zijn? Het toestel vindt het thuisnetwerk zonder problemen en geeft aan verbinding te maken maar de verbinding komt echter nooit tot stand. In de plaats daarvan geeft het toestel na enkele minuten aan dat er een verificatiefout is opgetreden. Echter ik ben 100% zeker dat alle instellingen en de netwerksleutel kloppen.

 

Labels (2)
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
Joshua
Gewaardeerde scout

Ik heb het pobleem momenteel opgelost met WPS.  Nu heeft het apparaat dus wel verbinding. Ik geef hier zelf geen voorkeur aan maar zie even geen andere mogelijkheid.

Het veranderen van de frequentie had ook geen effect op de mogelijkheid om te verbinden.

Wel gek dat er via WPS geen enkel probleem blijkt te zijn. Nu lijkt er niets aan de hand.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

18 ANTWOORDEN 18
patrick2
Wijze
Wijze

@Joshua probeer eens even uw versleuteling uitzetten en dan eens te kijken of u verbinding kan maken. U kan ook eventueel proberen om de andere apparaten even van de wifi af te halen en dan enkel die gsm verbinden en dan langzaam weer alle andere apparaten online te zetten. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Joshua
Gewaardeerde scout

Dank voor je antwoord.

Ik heb dit net geprobeerd maar het heeft niets verholpen. Het probleem lijkt alleen erger te worden nu mijn thuisnetwerk ook niet langer altijd tussen de beschikbare netwerken staat. 

Ik begin te denken aan de frequentie e.d. van het netwerk. Misschien is dat het probleem.

Joshua
Gewaardeerde scout

Is er bij een update van Orange misschien overgeschakeld naar 5Ghz ipv het gebruikelijk 2.4Ghz? Misschien is mijn apparaat niet compatibel met een 5Ghz netwerk?

patrick2
Wijze
Wijze

@Joshua uw modem zendt altijd op de twee kanalen uit omdat er best wel veel toestellen die geen 5 ghz ondersteunen. Dus door een update gaat dit niet uitgeschakeld zijn.

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Leden met de meeste pluimen