annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Verificatiefout bij verbinding met thuisnetwerk

Topic gestart op: 11-11-18 15h03

Antwoorden: 18 antwoorden

Joshua
Gewaardeerde scout

Verificatiefout bij verbinding met thuisnetwerk

OPGELOST

Hallo idereen

Sinds twee dagen will mijn smartphone geen verbinding meer maken met mijn thuisnetwerk. Bij andere netwerken ondervind ik geen enkel probleem. Andere toestellen verbinden zonder problemen met het netwerk.

Model:

Samsung Galaxy A6 2016 32GB

Hieronder even oplijsten wat ik al geprobeerd heb:

-Netwerk volledig opnieuw ingesteld

-Netwerk sleutel opnieuw ingesteld

-Toestel terug naar fabrieksinstellingen gezet

 

Heeft iemand een idee wat het probleem kan zijn? Het toestel vindt het thuisnetwerk zonder problemen en geeft aan verbinding te maken maar de verbinding komt echter nooit tot stand. In de plaats daarvan geeft het toestel na enkele minuten aan dat er een verificatiefout is opgetreden. Echter ik ben 100% zeker dat alle instellingen en de netwerksleutel kloppen.

 

Labels (2)
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
Joshua
Gewaardeerde scout

Ik heb het pobleem momenteel opgelost met WPS.  Nu heeft het apparaat dus wel verbinding. Ik geef hier zelf geen voorkeur aan maar zie even geen andere mogelijkheid.

Het veranderen van de frequentie had ook geen effect op de mogelijkheid om te verbinden.

Wel gek dat er via WPS geen enkel probleem blijkt te zijn. Nu lijkt er niets aan de hand.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

18 ANTWOORDEN 18
patrick2
Wijze
Wijze

@Joshua dat kan ook een reden zijn u kan eventueel uw frequentie aanpassen dus uw kanaal aanpassen. Gebruikt u enkel de modem als verbinding of heeft u nog een eigen router er tussen of een accespoint.

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Joshua
Gewaardeerde scout

Enkel modem, en er staat een versterker tussen.

0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@Joshua wat doet die versterker ? kan u die instellen ? of maakt die enkel uw wifi signaal sterker althans dat zou de bedoeling zijn. Want daar kan ook natuurlijk uw probleem zitten dat de wifi versterker niet meer 100 procent zijn werk doet. Stel dat deze automatisch voor u de kanalen zoekt en komt in de omgeving met andere kanalen in de buurt kan u ook storingen krijgen.

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Joshua
Gewaardeerde scout

De versterker is enkel om het signaal dat binnenkomt via de coax te versterken, dus niet de WiFi. Het is een gebouw uit de jaren 80 en het signaal is rotslecht om eerlijk te zijn.

Tevens met andere appareten ondervind ik geen problemen. Het zal zoeken worden...

0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@Joshua ah oke ja die gaat dus niks af doen aan wifi signaal . Dan zou ik toch eens uw kanalen aanpassen en eens op die manier proberen. Houd er enkel rekening mee dat wel ff duurd als u het kanaal aanpast dat de perfecte werking ervan even tijd nodig heeft. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Leden met de meeste pluimen