Toestellen
Je oog laten vallen op een nieuwe smartphone? De nieuwste smartwatch uitgetest of benieuwd naar de reviews over de nieuwste producten van onze techbloggers ? Dan vind je zeker iets naar jouw gading in deze rubriek.
annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Joshua
Gewaardeerde scout

Verificatiefout bij verbinding met thuisnetwerk

OPGELOST

Hallo idereen

Sinds twee dagen will mijn smartphone geen verbinding meer maken met mijn thuisnetwerk. Bij andere netwerken ondervind ik geen enkel probleem. Andere toestellen verbinden zonder problemen met het netwerk.

Model:

Samsung Galaxy A6 2016 32GB

Hieronder even oplijsten wat ik al geprobeerd heb:

-Netwerk volledig opnieuw ingesteld

-Netwerk sleutel opnieuw ingesteld

-Toestel terug naar fabrieksinstellingen gezet

 

Heeft iemand een idee wat het probleem kan zijn? Het toestel vindt het thuisnetwerk zonder problemen en geeft aan verbinding te maken maar de verbinding komt echter nooit tot stand. In de plaats daarvan geeft het toestel na enkele minuten aan dat er een verificatiefout is opgetreden. Echter ik ben 100% zeker dat alle instellingen en de netwerksleutel kloppen.

 

Labels (2)
0 pluimen
18 ANTWOORDEN 18
patrick2
Leidende genezer

Re: Verificatiefout

@Joshua probeer eens even uw versleuteling uitzetten en dan eens te kijken of u verbinding kan maken. U kan ook eventueel proberen om de andere apparaten even van de wifi af te halen en dan enkel die gsm verbinden en dan langzaam weer alle andere apparaten online te zetten. 

Joshua
Gewaardeerde scout

Re: Verificatiefout

Dank voor je antwoord.

Ik heb dit net geprobeerd maar het heeft niets verholpen. Het probleem lijkt alleen erger te worden nu mijn thuisnetwerk ook niet langer altijd tussen de beschikbare netwerken staat. 

Ik begin te denken aan de frequentie e.d. van het netwerk. Misschien is dat het probleem.

0 pluimen
patrick2
Leidende genezer

Re: Verificatiefout

@Joshua dat kan ook een reden zijn u kan eventueel uw frequentie aanpassen dus uw kanaal aanpassen. Gebruikt u enkel de modem als verbinding of heeft u nog een eigen router er tussen of een accespoint.

0 pluimen
Joshua
Gewaardeerde scout

Re: Verificatiefout

Is er bij een update van Orange misschien overgeschakeld naar 5Ghz ipv het gebruikelijk 2.4Ghz? Misschien is mijn apparaat niet compatibel met een 5Ghz netwerk?

0 pluimen
Joshua
Gewaardeerde scout

Re: Verificatiefout

Enkel modem, en er staat een versterker tussen.

0 pluimen
patrick2
Leidende genezer

Re: Verificatiefout

@Joshua uw modem zendt altijd op de twee kanalen uit omdat er best wel veel toestellen die geen 5 ghz ondersteunen. Dus door een update gaat dit niet uitgeschakeld zijn.

patrick2
Leidende genezer

Re: Verificatiefout

@Joshua wat doet die versterker ? kan u die instellen ? of maakt die enkel uw wifi signaal sterker althans dat zou de bedoeling zijn. Want daar kan ook natuurlijk uw probleem zitten dat de wifi versterker niet meer 100 procent zijn werk doet. Stel dat deze automatisch voor u de kanalen zoekt en komt in de omgeving met andere kanalen in de buurt kan u ook storingen krijgen.

0 pluimen
Joshua
Gewaardeerde scout

Re: Verificatiefout

De versterker is enkel om het signaal dat binnenkomt via de coax te versterken, dus niet de WiFi. Het is een gebouw uit de jaren 80 en het signaal is rotslecht om eerlijk te zijn.

Tevens met andere appareten ondervind ik geen problemen. Het zal zoeken worden...

0 pluimen
patrick2
Leidende genezer

Re: Verificatiefout

@Joshua ah oke ja die gaat dus niks af doen aan wifi signaal . Dan zou ik toch eens uw kanalen aanpassen en eens op die manier proberen. Houd er enkel rekening mee dat wel ff duurd als u het kanaal aanpast dat de perfecte werking ervan even tijd nodig heeft. 

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen