annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Xiaomi Redmi note 7 micro SD card formatteren naar intern geheugen

Topic gestart op: 17-10-19 14h19

Antwoorden: 9 antwoorden

Movieman
Aspirant genezer

Xiaomi Redmi note 7 micro SD card formatteren naar intern geheugen

Bij mijn Xiaomi Redmi Note 7 wil ik geheugen bijsteken een micro SD kaart 128 gb. Deze kan wel worden geformatteerd maar kan er geen intern geheugen van maken wat op deze smartphone een vereiste is om toch app.'s over te zetten (Xiaomi laat het niet toe). Dus gewoon naar een geformatteerde kaart kan je geen app's overzetten op deze smartphone. Kent er iemand hoe je dit alternatief kunt oplossen.

Labels (1)
0 pluimen
9 ANTWOORDEN 9
Cdt24801
Wijze
Wijze

@Movieman 

Dat probleem kun je (gedeeltelijk) opvangen met een app die speciaal darvoor gemaakt is. Geef in de Play Store maar eens "app2SD" in de zoekbalk. Je krijgt verschillende mogelijkheden, allemaal apps die daarop toegespitst zijn. Er zijn en blijven weliswaar beperkingen (sommige apps kunnen/willen niet verplaatst worden, andere slechts gedeeltelijk ...) maar dat ligt aan de ontwikkelaars die deze mogelijkheid moedwillig beperken.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Movieman
Aspirant genezer

De App.Mgr III pro (app2sd) staat er bij mij op maar die vraagt altijd om de micro SD kaart te formatteren en dan intern geheugen van te maken doch dit gaat niet bij mijn toestel. (is ook niet mogelijk bij sommige Huawei toestellen). Daarom ook dat ik een alternatief zoek om alsnog intern geheugen te maken heb ook al via Google gezien maar vind niets.

0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze

@Movieman 

Je kan altijd eens proberen om de Micro SD kaart extern te formatteren en dan in de foon te stoppen. Je hebt het kaartje toch niet per abuis "gelocked" ? Bij sommige exemplaren is dat mogelijk met een klein schuivertje op de zijkant.

En probeer mss eens de volgende app: "Install Apps on Sd Card For Android-File Sdcard". Deze staat een beetje lager in de lijst dan App Mgr III maar heeft wel een hogere score.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Movieman
Aspirant genezer

Heb de voorgestelde app. ondertussen geïnstalleerd en bekeken doch die kan het ook niet. Trouwens de versie van App.Mgr III pro (app2sd) heeft ook een 4,3 beoordeling en vindt ik eigenlijk beter maar dat is kwestie van mening uiteraard. Enige dat ik nog kan doen is om een ander toestel te proberen die de juiste android versie heeft om een micro SD kaart te formatteren naar intern geheugen.

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen