Toestellen
Je oog laten vallen op een nieuwe smartphone? De nieuwste smartwatch uitgetest of benieuwd naar de reviews over de nieuwste producten van onze techbloggers ? Dan vind je zeker iets naar jouw gading in deze rubriek.
annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Cleopatra
Veteraan verkenner

Re: eSIM bij Orange

Hey Vincent,

Ik vrees van niet :-(. Ik hou hun pr pagina goed in de gaten. Maar geen nieuws.
Ik denk dat ze het pas gaan vertellen als ze het gaan lanceren. Kwestie om de concurrenten voor te zijn.

Greetz

CLEO

royal_commander
Gewaardeerd verkenner

0 pluimen
royal_commander
Gewaardeerd verkenner

Omdat Orange Frankrijk niet meer met België gekoppeld is

0 pluimen
houttbe
Ervaren verkenner

Wake up Orange, België loopt (weer eens) achter op rest van Europa. 

alvdn
Gewaardeerd verkenner

@houttbe  schreef:

Wake up Orange, België loopt (weer eens) achter op rest van Europa. 

eSim in België zal nooit gebeuren!

Yourt
Gewaardeerd verkenner

Vind ik nu ook weer een beetje straffe stelling. Is zoiets als "5G komt er nooit in de EU".

Binnenkort nieuwe Audi's met Alexa en andere extra's in hun MMI... maar (nog) niet in BE.

Da's dan weer een beetje het omgekeerde: de software is er maar de hardware blijft achter

Wat eSIm betreft echter: het komt er toch, en ik snap alleen niet waarom dat dan zo tegengehouden wordt, want je kan het niet anders meer noemen ondertussen. is SIM-kaartjes afleveren dan zo economisch rendabel (geïnvesteerde tijd personeel, kosten SIM, verzendkosten, activatie,...)?

Is de implementatie ven eSIM dan zo'n grote kost? Of is het louter eigenbelang boven dat van de klant (gemakkelijker switchen provider)?

alvdn
Gewaardeerd verkenner

Er zijn geen technische redenen die de implementatie van esim kunnen belemmeren, het is een gewone sim kaart die ingebouwd in het toestel. Het is mogelijk om esim handmatig te programmeren, zelfs met een oud gsm. 

De Belgische operatoren kunnen dat morgen doen maar zij willen dat niet. Denk niet da zal ooit veranderen en 5G is totaal anders om met esim te vergeleijken

Bennoid
Gewaardeerd verkenner

Je denkt toch niet dat telefoonfabrikanten zich gaan blijven bezig houden met plaats te verspillen in hun toestellen voor een simkaartje? Een ingebouwde esim is veel plaatsbesparender. Verschillende smartphones en tablets hebben allemaal al esim ingebouwd. De Apple watch en nieuwe iPads zijn enkel met esim als je netwerk wilt naast WiFi. België heeft geen andere kans dan te volgen, anders zal er wel een internationale providor op de markt komen om dit segment te stelen van Orange/Proximus/Telenet.

royal_commander
Gewaardeerd verkenner

0 pluimen
houttbe
Ervaren verkenner

Inderdaad vrij duur en niet nuttig voor reizen binnen EU. 

Maar kan enkel voor data, geen spraak. En niet voorzien voor Apple Watch.

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen