Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 16-05-20 11h23
Antwoorden: 6 antwoorden
Beste,
Ik heb 1207 gevraagd mijn gegevens te verwijderen en niet meer te delen. Dit zou nu in orde moeten zijn MAAR, ik kreeg ook zonet het bericht van 1207 dat:
conform de wettelijke bepalingen moet elke telecomoperator instaan voor het beheer van de abonneegegevens van zijn eigen klanten; ook het doorgeven van de vermelde abonneegegevens aan telefoongidsen of inlichtingendiensten valt hieronder.
Als u klant bent bij Proximus, zal uw vraag om uw abonneegegevens niet langer te vermelden automatisch verwerkt worden in de eerstvolgende maandelijkse update naar de andere telefoongidsen of inlichtingendiensten.
Op dit ogenblik hebben www.wittegids.be,www.infobel.com en www.de1212.beProximus om het aanleveren van abonneegegevens gevraagd.
Als u klant bent bij een andere telecomoperator, dient u uw vraag om uw abonneegegevens niet langer te vermelden ook rechtstreeks aan uw telecomoperator te stellen.
Graag zou ik dit willen bewerkstelligen, hoe kan ik aan orange vragen dat deze mijn gegevens niet meer uitgeven aan 1207 en eventueel andere externe partijen?
Een optie via de website of app vind ik niet. E-mail adressen delen ze ook niet dacht ik.
Mvg,
Sil
@SDG eigenlijk is het heel eenvoudig. Je belt naar de klantendienst en je vraagt of zij je nummer niet meer willen delen met 1207 of de witte gids of andere communicatie kanalen waar je nummer bekend zou kunnen zijn. Je kan ook in je klantenzone zelf aangeven of je nummer wel of niet wordt opgenomen in het bestand bij Orange en dat deze dat mogen door geven aan de witte gids en dergelijke.
Het gele gedeelte zal je de stappen geven waar je heen moet kijken en zoeken , het blauwe gedeelte zijn mijn persoonlijke gegevens die je niet ziet maar als je inlogt op de klantenzone zie je je jou gegevens wel staan. Dan heb je een indicatie waar je moet zoeken.
Uiteindelijk op uw desbetreffende pagina terecht gekomen na wat zoeken, duidelijk is het niet.
Dan kan je vervolgens inderdaad klikken op de link van die link en word er nogmaals (een andere) login en wachtwoord gevraagd (terwijl je al ingelogd bent op je account).
Mijn getypte wachtwoord was fout blijkbaar, waarna ik telkens de melding kreeg dat ik geen recht had om op desbetreffende pagina te komen.
Na deze foutmelding probeerde ik het opnieuw, helaas kreeg ik de kans niet meer om die besproken login en wachtwoord opnieuw te proberen en belande ik telkens na het aanklikken van de link van 1207 gewoon op de pagina rechtstreeks die me zegt geen recht ertoe te hebben.
Nu na enkele uren wachten probeerde ik het opnieuw. Ondertussen krijg ik gewoonweg een blancopagina en krijg ik er geen verbinding meer toe 😂
Dan maar bellen naar de al-dan-niet betalende 5000-lijn. De eerste persoon had echter een slechte lijn, en wilde me doorverbinden. En dan wachten met het wachttoontje tot we het opgeven.
Een grote grap voor zo iets simpels...
Jij zegt dat het simpel is maar het word typisch moeilijker gemaakt.
@SDG ja het zou toch allemaal simpel moeten zijn. Maar zou toch dan eens terug bellen of stuur via Messenger of twitter. Dan moet je niet wachten en zullen zij jou sturen als het is opgelost.
Trouwens 5000 is gratis voor Orange klanten dus niks betalend.