annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Antwoorden onder heel oude topics

Topic gestart op: 31-10-20 19h10

patrick2
Wijze
Wijze

Antwoorden onder heel oude topics

Het is mij opgevallen dat veel onder ons antwoorden of vragen stellen onder heel oude topics en dit zijn voornamelijk de nieuwe Tribe leden. Dan heb ik het niet over topics van 2 maanden geleden maar echt van een jaar of zelfs twee jaar. Dit is heel frequent dat het gebeurd en is niet de eerste keer dat het gebeurd. Dat betekend dus dat als je een antwoord geeft op heel oude topics , en dan bedoel ik ook echt meer dan een jaar geleden , dan ga je nooit iedereen bereiken op de Tribe. Heel simpel uitgelegd doe je eigenlijk het volgende :

Kijk eerst met de zoekbalk of je vraag of iets in die richting al dan niet gesteld is. Ook kan je zoeken of je probleem al niet eerder aan bod gekomen is. Zoals hier onder zie je hoe de zoekbalk eruit ziet. 

patrick2_1-1604166336766.png

 

Moest je probleem er niet in voorkomen of je vraag dan raad ik aan om een geheel nieuw topic op te starten. Dit is omdat je vraag of probleem dan bij de nieuwe vragen komt te staan en kan iedereen die hier actief is je vraag zien en lezen. 

https://community.orange.be/t5/Jouw-community/Tips-amp-Tricks-hoe-het-beste-een-topic-maken/m-p/6724...

Als je niet weet hoe oud een bepaalde topic is dan kan je dat zien aan de datums van de topics als je zoekt. De datum staat rechts in beeld. Zoals je ziet is dat topic twee jaar oud dat wil dus zeggen als je daar nog iets onder zet als reactie dan zien enkel de personen je bericht die ooit hebben geantwoord op de hoofd topic. Maar we zijn twee jaar verder en vele Tribers rijker die erbij gekomen zijn. Dus je verwacht dan eigenlijk van een kleine groep personen een antwoord en het kan goed zijn dat die personen je niet kunnen helpen. 

patrick2_2-1604166714048.png

 

Daarom zeer belangrijk , en zeker voor de nieuwe personen :

* gebruik de zoekbalk en kijk of je een antwoord vind op je vraag of probleem of vind de oplossing

* probeer eventueel dus een nieuw topic te maken of te reageren op een recente topic ( maand of twee oud ). De kans dat je beter antwoord krijgt of een oplossing of een gouden tip is vele malen groter.

 

Het doel om dit te bereiken is eigenlijk simpel : geen dubbele topics ( althans proberen we toch ) en we hoeven niet elke keer dezelfde antwoorden te geven aan verschillende topics. 

Ook dit onderwerp is al eerder aangehaald door mijzelf maar ik herhaal het nog eens omdat het blijkbaar niet bij iedereen is binnengekomen of is ontdekt.

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Labels (1)
0 ANTWOORDEN 0
Leden met de meeste pluimen