annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Datasim gekoppeld aan simabonnement(en)

Topic gestart op: 30-05-20 12h58

Antwoorden: 18 antwoorden

Vanboxsgeert
Ervaren verkenner

Datasim gekoppeld aan simabonnement(en)

OPGELOST

Kan jullie datasim gekoppeld worden aan 2 gsm abonnementen om de data te bundelen? Of is dat steeds 1 op 1. Dus 1  datasim per abonnement, of 1 datasim voor 2 abonnementen.

Waarom deze vraag. Wel, bij orange is de mobiele data opgetrokken naar 30GB. Dus als wij 2 abonnementen nemen, gekoppeld aan 1 datasim die wij in een 4g modem/router duwen kunnen we het vasts internet volledig afschaffen. Dan hebben wij enkel tv en 2 gsm abo nodig met ons twee.

Als dit niet mogelijk is, om de data te bundelen dan wacht ik nog een extra jaar tot de mobiele datalimieten verder worden opgetrokken.

Labels (1)
0 pluimen
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
Vanboxsgeert
Ervaren verkenner

dat denk ik al een paar jaar. daarom vraag ik mij af wat Proximus al die kabels naar particuliere woningen gaat laten doen. Die doen monsterinvesteringen. Voor de coax is nog niets beslist. Zij wachten af.

Ik ga dus verder waar ik was. Nog een jaar wachten, en misschien schaf ik pas dan een gsm voor mezelf aan. Nu werk ik met mobieltjes vn de werkgever. Ik heb de tijd, en het geduld.

De databeperkingen op mobiel, om die op te heffen zijn ook nog monsterinvesteringen nodig zegt mijn neef. De 5G is een begin. meer (nu nog nutteloze) snelheid.

Nu, wij hebben zonder streaming 30GB en 16GB nodig. de data is bij orange beperkt. Met de multikorting denk ik er aan om 2x unlimited te nemen. Een deel van mijn vrouw haar data af en toe aanspreken volstaat.

streamen zal ik pas doen als alles mobiel kan. Ik investeer niet meer in bekabeling en overprijsde vaste abonnementen. Dat weiger ik. Voor providers zal het de mogelijkheden scheppen om de inverteringen in meer mobiel te doen neem ik aan.

De kans dat we nu alvast mobiel internet afschaffen is denk ik 1 op 2. Wat mogelijk de doorslag zal geven voor mij persoonlijk, de beperkingen van de werkgever vallen weg als ik een aparte gsm neem met mobiel abonnement. Maar door de limiet van (nu nog) 30GB moet het vrouwtje een te duur abo bijnemen. De multi korting (9 euro) verzacht dit wel.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 pluimen
18 ANTWOORDEN 18
patrick2
Wijze
Wijze

@Vanboxsgeert  moest je twee abonnementen nemen van onbeperkte data kan je misschien van 1 of van alle twee de toestellen een Homespot of een Hotspot maken. Op die manier kan je de data ook delen in huis of onderweg. Dat kost je niks extra hoor maar weet dat met bepaalde dingen te downloaden je data snel op kan zijn want is 30 GB volle snelheid data is dan niet veel. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Vanboxsgeert
Ervaren verkenner

Ik heb de surfextra vorig jaar gehad met 20GB en getest; dat was te weinig. Vooral omdat mijn neefje tijdelijk logeerde (weg bij zijn vriendin). 30 gb is ongeveer het verbruik met de laptops. De wifi met Griet haar abo is deze maand 16GB, en mobiel heeft ze maar 720MB (steeds coronathuiszittengedoe he). We kunnen gewoon aar smartphone instellen om steeds op mobiele data te blijven, en de data van een kleine Arend voor mijn gsm + wifivervanger. Maar het verschil vergeleken met de huidige situatie vandaag zou 5 of 7 euro per maand bedragen. Voor dat kleine verschil ga ik niet het gemak van vast internet stopzetten. Is de duurdere Arend onbeperkt mobiel internet aan volle snelheid? Dan zou ik die kunnen nemen en alles eens bekijken vanuit een ander perspectief. Was dat 65 euro per maand? dat ben ik vergeten. Als ik dat te duur vind wacht ik nog wat tot de limieten van de betaalbaarder abo nog wat omhoog gaan. In ieder geval, ik ken de surf extra en heb er ervaring mee hoor. Ook mer de mifi die ik vorig jaar kocht.

Misschien is de meerprijs wel interessant omdat ik nu af en toe moet bellen vanwege te zwakke wifi, en een versterker kost ook wel wat. de modem staat te ver weg.

0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@Vanboxsgeert  het is bij de Go Unlimited dat je 30 GB volle snelheid hebt. Na die 30 GB ga je op verlaagde snelheid maar kan je dus verder surfen onbeperkt. Heb ook al vele reacties gezien dat het geen enkel probleem is om te streamen of andere kleine dingen te doen. Natuurlijk als je grote bestanden gaat binnen halen wordt het al moeilijker. 

Misschien het idee dat ik heb voorgesteld om van je gsm een Home of Hotspot te maken. Dan kan een ander apparaat er ook mee op surfen. Dan heb je geen extra surf card nodig en dus geen extra kosten. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Vanboxsgeert
Ervaren verkenner

Dat is geen optie, dan kan Griet (mijn vrouwtje) alleen via wifi wanneer ik thuis ben en verbruikt ze meer mobiele data. Dan moet haar gsm abonnement (5GB) omhoog wat veel meer kost dan die datasim. trouwens haal je via hotspot geen deftige snelheid ook. Neen, we houden vast internet van onze huidige provider nog een jaar tot de mobiele data verder omhoog gaat.

Ofwel word het indien wij overstappen 20gb data voor haar, eneen Arend voor mij + surf extra. Alleen weet ik niet of de duurdere Arend volledig unlimited is, of dat daar nog beperkingen op zitten???

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen