annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Downloadsnelheid

Topic gestart op: 08-05-23 19h17

Antwoorden: 4 antwoorden

Joeri1
Aspirant verkenner

Downloadsnelheid

IMG_1861.png

IMG_1859.png

IMG_1858.png

Volgens de speedtest van Orange anno vandaag surf ik op een belachelijke lage snelheid tov de beloofde download snelheid, wat kan ik hier aan doen?

Gemeten met een iPhone 12 op 4g netwerk en op 5g netwerk

Labels (1)
0 pluimen
4 ANTWOORDEN 4
Helen1
Ervaren genezer

@Joeri1 

Beste Joeri1,

Ik begrijp je ergernis. Heb momenteel Orange, 5g en ook veel te veel problemen qua snelheid en dergelijke. 

Maar had een sms gekregen dat ze werken gingen doen en er mss wat  ongemakken zouden zojn. Mss zijn er in jou buurt nog problemen en kun je de klantendienst bellen en vragen voor deze te controleren?

 

Het vreemde is, is dat mijn andere toestel 4g het wel goed doet dus ..... Ik denk dat het met de 5g te maken heeft maar kan daar geen zekerheid over uitspreken.

 

Hopelijk kan dit u mss wat geruststellen?

MvgIMG_20230802_191047.jpg

0 pluimen
EW-J
Aspirant verkenner

Hier is duidelijk te zien dat 5G gepromoot wordt en de nieuwe norm zal worden, vaak zelfs sneller dan wifi. Enige gevolg: mobiele data zal sneller op geraken..

0 pluimen
Chefke
Ervaren verkenner

Het kan zijn dat er een probleem is met je netwerkverbinding of dat er een storing is bij je provider. Ik zou je aanraden om contact op te nemen met de klantenservice van je provider en hen te vragen om het probleem op te lossen. Ze kunnen je misschien helpen om het probleem te diagnosticeren en op te lossen.

0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@Joeri1 

Hier kun je niks aan doen dat ligt aan vele factoren. 

Ten eerste dien je te weten dat 5G niet overal beschikbaar is en zeker niet tegen de hoogste snelheden loopt , bij mij bij Telenet heb ik 5G en ik heb ook geen hoge download ( nog niet ). Daarnaast is het heel erg locatie afhankelijk waar je bent en waar de provider 5G echt op punt heeft ( lees nog nergens want de uitrol is pas bezig ). De TOT snelheden moeten ze niet waar maken want de masten moeten het verkeer aan kunnen anders heb je overbelasting. En je leest het goed TOT dus er is geen garantie die ze beloven en geven. 

Ook 4G is locatie afhankelijk en hoe de dekking is op die locatie zelfde zoals 5G. 

Moest je niet tevreden zijn en denken dat een andere provider beter doet in de snelheden moet je de overstap wagen en zien wat het verschil is. Ik kan je zeggen dat het verschil 0 is aangezien ik collega's heb die Proximus hebben en 5G maar ook dat is een belabberde download. Ik heb Telenet en de download is ook niet geheel hoog en mijn partner heeft Orange en ook dat is hetzelfde. 

Kortom gezegd , niet tevreden ? stap over en ontdek zelf het verschil. Heb je er geen behoefte aan dan wacht je en zul je zien dat het vanzelf beter gaat en dan zul je wel tevreden zijn. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Leden met de meeste pluimen