annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

!!FLYBOX EN FALSE ADVERTISING!!

Topic gestart op: 25-05-20 19h11

Antwoorden: 13 antwoorden

APNpubliekmaken
Gewaardeerd verkenner

!!FLYBOX EN FALSE ADVERTISING!!

Ik heb onlangs een Flybox gekocht en het is absoluut GEEN aanrader voor gamers of voor mensen die online met hun vrienden willen spelen! Ik wil hierbij zeggen dat het als product zeker functioneel is voor mensen die gewoon het internet willen gebruiken en niet willen gamen online of geen interesse hebben in games. Het is voor zo'n mensen goed, maar voor online gamers is het waardeloze brol. 

Als je op de website gaat van Orange en je wil de Flybox kopen, dan zul je zien dat erbij staat dat je 'Fortnite 1 uur per dag' kan spelen. Dit is een leugen! Het is bijna onmogelijk om online te spelen met de Flybox en dat moet absoluut vermeld worden. Als ze bedoelen dat je Fortnite kunt spelen zonder online te te zijn dan is het juist. Volgens mij is er een offline-mode, maar hier heb je GEEN Flybox voor nodig. Je hebt geen verbinding nodig om offline te kunnen spelen. Dit is false advertising! 

Het probleem ligt aan het soort 'NAT type'. Bij een Flybox is het standaard dat je geen publike apn hebt en je kunt dat zelf niet aanpassen (hier kom ik op terug). Om deftig en vlot online te kunnen spelen moet je een Nat type A, B, C of 1, 2 nodig. Als je uw Flybox gebruikt als 'wifi' dan kan zien dat je Nat type D of 3 hebt. Met zo'n soort Nat types kan je niet spelen met je vrienden en het is bijna onmogelijk om een match te vinden. Als je wilt kun je DMZ instellen of portforwarden, maar dat gaat niet een op een Flybox en het rare is: Je kunt ze vinden op je instellingen, maar je kunt er niks mee doen! En ik snap dat de Flybox niet dezelfde mogelijkheden en vrijheden heeft als een normale router, maar waarom staat het dan bij instellingen, als je er niks mee kan doen??!! 

Ik heb zoveel threads gelezen hierover en het staat allemaal op deze community site! Je kunt zien dat het bij sommige mensen (met dezelfde probleem) opgelost is. De oplossing is om Orange te contacteren om je apn publiek te maken. Dit heb ik vriendelijk gedaan en na een paar dagen wachten, krijg je een antwoord. Allemaal vage antwoorden die je tijd verspilt. Eerst zeggen ze tegen mij: "Nee we kunnen het niet aanpassen langs onze kant," terwijl dit letterlijk de oplossing is dat MEERMAALS gezegd wordt door @Totem. Orange vertelt mij dat ik mijn apn zelf moet aanpassen (van web res be naar web pro be) zodat mijn apn publiek wordt. Dit kan je doen (en dit heb ik gedaan), maar dat doet absoluut NIKS, want Orange moet dat zelf aanpassen aan hun systeem, zoals wat @Totem al keer op keer heeft gezegd bij verschillende posts! Ineens vertelt Orange mij een dag later dat ze het toch hebben aangepast en dat ik gewoon mijn router moet herstarten. Niks, absoluut niks is veranderd. Ze schreven ook erbij dat als het niet werkt dat ik ze terug een bericht moet sturen. Dit heb ik gedaan en wat zeggen ze? "We kunnen niets meer doen langs onze kant." Hoezo werd het voor mensen met dezelfde probleem opgelost en voor mij niet? Ik heb ik mijn geld aan weggegooid. Een nutteloze klantendienst en een product waarbij je niet eens met je vrienden kunt praten in een online chat/party. 

Het is spijtig dat ik mijn Flybox moet terugbrengen, want ik vond de verbinding goed en het was makkelijk om in te stellen. Zo spijtig dat ik gescammed werd door Orange en spijtig dat ik er niks aan kan doen dan een nutteloze post over schrijven. Op naar een ander concurrent en op naar de vuilbak om mijn Flybox weg te smijten (figuurlijk). Ik hoop dat ze die false advertising weg doen en ik hoop dat jullie in de toekomst een betere klantendienst hebben! 

Labels (1)
13 ANTWOORDEN 13
Rowa
Gewaardeerd verkenner

Volledig akkoord. Bedrog.

Ik kreeg ook het antwoord dat het NAT type niet kan aangepast worden. Flybox is dus waardeloos voor mij. Natuurlijk hang je een jaar vast...

patrick2
Wijze
Wijze

@Rowa  het kan perfect aangepast worden. Deze vragen zijn al meerdere malen naar boven gekomen maar waarschijnlijk heb je de topics niet gezocht. Hier heb je de link waarin je ziet dat het daadwerkelijk opgelost wordt. 

https://community.orange.be/t5/Mobiel-internet/Nat-type-3-Flybox/m-p/18038#M371

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Rowa
Gewaardeerd verkenner

Bedankt, maar je hebt nog altijd de klantendienst nodig om apn gewijzigd te krijgen en daar heb ik al tweemaal te horen gekregen dat het niet gaat

patrick2
Wijze
Wijze

@Rowa  dan stuur je via Messenger of Twitter je bericht en dan gaan ze dat bekijken bij de juiste dienst. De klantendienst moet je niet te technisch laten denken want dan krijg je een nee. Ik raad je dus daarom Messenger of Twitter aan , je moet niet aan de lijn wachten en ze doen jou bericht als het wel of niet gaat. Maar verwacht niet binnen de dag een antwoord want het gaat eerst naar de juiste dienst. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Leden met de meeste pluimen