Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 25-05-20 19h11
Antwoorden: 13 antwoorden
Ik heb onlangs een Flybox gekocht en het is absoluut GEEN aanrader voor gamers of voor mensen die online met hun vrienden willen spelen! Ik wil hierbij zeggen dat het als product zeker functioneel is voor mensen die gewoon het internet willen gebruiken en niet willen gamen online of geen interesse hebben in games. Het is voor zo'n mensen goed, maar voor online gamers is het waardeloze brol.
Als je op de website gaat van Orange en je wil de Flybox kopen, dan zul je zien dat erbij staat dat je 'Fortnite 1 uur per dag' kan spelen. Dit is een leugen! Het is bijna onmogelijk om online te spelen met de Flybox en dat moet absoluut vermeld worden. Als ze bedoelen dat je Fortnite kunt spelen zonder online te te zijn dan is het juist. Volgens mij is er een offline-mode, maar hier heb je GEEN Flybox voor nodig. Je hebt geen verbinding nodig om offline te kunnen spelen. Dit is false advertising!
Het probleem ligt aan het soort 'NAT type'. Bij een Flybox is het standaard dat je geen publike apn hebt en je kunt dat zelf niet aanpassen (hier kom ik op terug). Om deftig en vlot online te kunnen spelen moet je een Nat type A, B, C of 1, 2 nodig. Als je uw Flybox gebruikt als 'wifi' dan kan zien dat je Nat type D of 3 hebt. Met zo'n soort Nat types kan je niet spelen met je vrienden en het is bijna onmogelijk om een match te vinden. Als je wilt kun je DMZ instellen of portforwarden, maar dat gaat niet een op een Flybox en het rare is: Je kunt ze vinden op je instellingen, maar je kunt er niks mee doen! En ik snap dat de Flybox niet dezelfde mogelijkheden en vrijheden heeft als een normale router, maar waarom staat het dan bij instellingen, als je er niks mee kan doen??!!
Ik heb zoveel threads gelezen hierover en het staat allemaal op deze community site! Je kunt zien dat het bij sommige mensen (met dezelfde probleem) opgelost is. De oplossing is om Orange te contacteren om je apn publiek te maken. Dit heb ik vriendelijk gedaan en na een paar dagen wachten, krijg je een antwoord. Allemaal vage antwoorden die je tijd verspilt. Eerst zeggen ze tegen mij: "Nee we kunnen het niet aanpassen langs onze kant," terwijl dit letterlijk de oplossing is dat MEERMAALS gezegd wordt door @Totem. Orange vertelt mij dat ik mijn apn zelf moet aanpassen (van web res be naar web pro be) zodat mijn apn publiek wordt. Dit kan je doen (en dit heb ik gedaan), maar dat doet absoluut NIKS, want Orange moet dat zelf aanpassen aan hun systeem, zoals wat @Totem al keer op keer heeft gezegd bij verschillende posts! Ineens vertelt Orange mij een dag later dat ze het toch hebben aangepast en dat ik gewoon mijn router moet herstarten. Niks, absoluut niks is veranderd. Ze schreven ook erbij dat als het niet werkt dat ik ze terug een bericht moet sturen. Dit heb ik gedaan en wat zeggen ze? "We kunnen niets meer doen langs onze kant." Hoezo werd het voor mensen met dezelfde probleem opgelost en voor mij niet? Ik heb ik mijn geld aan weggegooid. Een nutteloze klantendienst en een product waarbij je niet eens met je vrienden kunt praten in een online chat/party.
Het is spijtig dat ik mijn Flybox moet terugbrengen, want ik vond de verbinding goed en het was makkelijk om in te stellen. Zo spijtig dat ik gescammed werd door Orange en spijtig dat ik er niks aan kan doen dan een nutteloze post over schrijven. Op naar een ander concurrent en op naar de vuilbak om mijn Flybox weg te smijten (figuurlijk). Ik hoop dat ze die false advertising weg doen en ik hoop dat jullie in de toekomst een betere klantendienst hebben!
@APNpubliekmaken het is jammer te lezen dat je geen goede ervaring hebt met de Flybox en de klantendienst.
Het is inderdaad waar wat je zegt dat er door Totem verschillende keren is gepost hier in verschillende onderwerpen dat de APN instellingen door de klantendienst kunnen worden aangepast. Dus het is jammer te moeten lezen dat ze het bij jou niet doen of niet willen doen. Het kan en mag geen verschil zijn want als ze het voor persoon 1 doen moeten ze het voor iedereen doen.
Misschien kan je toch nog een poging doen via het Webcare team ( Messenger of Twitter ). Deze sturen je vraag door en kijken wat de mogelijkheden zijn. Via hun komt dat direct bij de juiste diensten uit en je moet niet aan de lijn wachten. Via dat kanaal communiceer ik altijd naar Orange en ben er altijd goed geholpen geweest met mijn vragen.
Ik heb Orange gecontacteerd via messenger.
Is de webcare team een ander dienst dat ik kan contacteren? Zo ja, hoe noemt de webcare team op messenger?
Alvast bedankt!
@APNpubliekmaken het is gewoon via Messenger van FB. Maar dat noemt het Webcare team op FB en Twitter omdat het via social media gaat. Dus zoals je op FB een bericht naar iemand stuurt een chat bericht doe je dat naar Orange. Je krijgt niet direct een antwoord dat duurt wel even.