annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Ik wil bij Orange blijven, maar heb een groot probleem na aankoop nieuwe TV!

Topic gestart op: 05-07-20 01h47

Antwoorden: 10 antwoorden

YvesK
Ervaren verkenner

Ik wil bij Orange blijven, maar heb een groot probleem na aankoop nieuwe TV!

OPGELOST

Ik kocht vandaag een Samsung QE55Q64RAT (=Q60R series) 4K TV ter vervanging van mijn Philips 4K.

Blijkt dat ik geen TV meer kan ontvangen van Orange!!!

Ik heb dezelfde recente HDMI kabels (2.0 & 2.1) van mijn vorige TV dus daar ligt het niet aan.

De Samsung herkent de setup-box niet en een rood off tekentje also hij uitgeschakeld is.

Bij heropstart zie ik het Orange bootup logo en daarna zwart scherm.

Een vriend is technieker en zegt dat dit een veel voorkomend probleem is in het algemeen.

Ik zag dat Orange in 720 50i signalen uitzend, maar mijn TV is dus 4K. 

Er zou ergens een optie moeten zijn om 4K UHD uit te zetten volgens mijn maat, is soms verborgen.

Ik heb al overal gekeken, bij expert settings, en al zoveel mogelijk uitgezet zoals motion plus,....

Ik heb zelfs mijn decoder gereset en kan niet verder daar ik geen beeld meer heb. Maar de instelling zou in de Samsung TV moeten zijn om 4K UHD uit te zetten.

Weet iemand hoe dit op te lossen ?

Natuurlijk wil ik mijn TV niet terugdragen want prachtig 4K beeld, Tlnet geeft echter wel al een jaar een 4K setop box, wanneer zal Orange hier eigenlijk eens mee beginnen, het zijn bijna allemaal 4K TV's nu.

 

 

 

Labels (2)
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
YvesK
Ervaren verkenner

Geloof het of niet, maar het is opgelost door een "exotische oplossing", ik had nog een bakje liggen van 1 HDMI naar 3 HDMI ingangen. Heb dit bakje aan de tv vastgemaakt en m'n HDMI kabel erin gestoken en beeld... Hoe raar is dat zeg! M'n andere kabels waren echt nieuwste ek niet slecht, 2 premiums 2.0 en 2.1 met eArc gecertificeerd met qr code getest...

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

10 ANTWOORDEN 10
ICT-Pablo
Aspirant verkenner

Ik had ook dit probleem, anno 2025. Het blijkt een specifiek SAMSUNG probleem te zijn. Ik had het immers eveneens met mijn Samsung miniled TV. Toen een slimme technieker mij vertelde dat het aan mijn TV moest liggen en niet aan de box, ben ik gaan speuren in de instellingen van de TV. Het zou volgens de technieker met CEC te maken hebben in de instellingen. Na veel zoeken (Samsung noch Orange konden mij helpen), heb ik het gevonden.

  1. Ga met de SAMSUNG afstandsbediening naar de instellingen van je SAMSUNG TV.
  2. Ga naar Beheer externe apparaten
  3. Anynet+ (HDMI-CEC) staat bij mij aan (omdat anders de soundbar niet meer werkt van Samsung).
    1. Als je GEEN SOUNDBAR hebt, kan je HDMI-CEC gewoon uitzetten
    2. Als je WEL SOUNDBAR hebt, ga naar stap 4.
  4. Klik in hetzelfde menu op Invoersignaal Extra
  5. DESELECTEER de HDMI poort waar je Orange Box op zit bij jou

Probleem opgelost!

 

 

0 pluimen
MD1961
Veteraan verkenner

Wij hebben 4k televisie en wij hebben Orange tv en tot hier tot geen problemen 

Herihor
Leidende verkenner

Ik heb een LG en moet de HDMI poort zo instellen dat ik een aangepast signaal ontvang voor de kleurinstellingen van oa de decoder (ook voor andere apparaten die geen HDR of Dolby Vision kunnen ontvangen). Probeer eens in de setup je HDMI instelling aan te passen. Veel geluk!

patrick2
Wijze
Wijze

@YvesK  misschien kan je hier eens kijken : https://www.samsung.com/be/support/model/QE55Q64RATXXH/

Maar zoals al aangegeven door @Anonymous  zou je decoder het gewoon moeten doen. Trouwens Telenet heeft geen 4K dat is nog altijd gewoon FullHD die wordt uitgezonden. 

Jou tv zou ook gewoon FullHD moeten afspelen dus het ligt niet aan je decoder daar geloof ik niet in dat die ook ineens defect is. Het is ergens een instelling of je tv ondersteund geen FullHD meer maar dat lijkt mij vreemd. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Leden met de meeste pluimen