annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

In het algemeen vreselijk!!!

Topic gestart op: 03-08-24 22h00

Antwoorden: 4 antwoorden

Termeh
Rekruut scout

In het algemeen vreselijk!!!

Ik moest een eerdere internetinstallatie in mijn appartement stopzetten. Daarom heb ik per mail contact opgenomen met Orange en expliciet gevraagd of ik deze stopzetting telefonisch of per mail kon regelen. Zij hebben mij bevestigd dat dit per mail kon, dus heb ik alles via mail geregeld. Ik heb aangegeven dat het internet vanaf 3 juli mocht worden stopgezet, wat zij per mail hebben bevestigd. Op 3 juli werd de installatie "succesvol" gedeactiveerd, althans dat dacht ik, want ik had een bevestigingsmail ontvangen. Ook ontving ik instructies om de modem terug te sturen, inclusief een retourlabel als bijlage. Op 3 juli heb ik de modem per post teruggestuurd.

Op 23 juli ging ik naar een Orange-winkel om een nieuw internetabonnement aan te vragen. Dit werd succesvol aangevraagd, maar ik moest tot 31 juli wachten op een technieker voor de installatie. Helaas moest iedereen thuis tot die datum gebruik maken van hun 4G.

Op 31 juli kwam de technieker langs om de wifi te installeren, maar hij meldde dat de nieuwe installatie niet geactiveerd kon worden omdat de vorige installatie nog steeds als actief in hun systeem stond. Dit was vreemd, aangezien ik duidelijke bevestigingen had ontvangen van de stopzetting per mail en messenger, er geen geld van mijn rekening was afgeschreven, de modem was teruggestuurd en we geen internet thuis hadden.

Ik belde direct naar Orange om dit opnieuw te regelen. Ze vertelden me dat er een misverstand was en dat de stopzetting op 3 juli niet had plaatsgevonden, ondanks dat ik de modem had teruggestuurd. De medewerker aan de telefoon zei dat ze het nu zouden rechtzetten en dat het internet op 1 augustus zou worden stopgezet, met de nieuwe activatie op 2 augustus. Inmiddels was het 3 augustus en we hadden nog steeds geen internet. Bij een bezoek aan de Orange-winkel op 3 augustus vertelden ze me dat de nieuwe wifi-installatie als "geannuleerd" in hun systeem stond. Ik was geschokt. Dit betekende dat ik de modem opnieuw moest terugsturen, een nieuwe aanvraag moest indienen en weer een technieker moest laten komen, waarschijnlijk met nog een week wachttijd. Na veel discussie zeiden ze dat ik tot dinsdag 6 augustus moest wachten om te zien of het rechtgezet kon worden, anders moest ik de modem opnieuw opsturen en een nieuwe aanvraag doen.

We zitten inmiddels bijna drie weken zonder internet en niemand thuis heeft nog 4G. Ik ben zeer ontevreden over Orange. De medewerkers geven tegenstrijdige informatie en het lijkt alsof ze niet weten waar ze mee bezig zijn. Ik raad Orange absoluut niet aan.

Labels (2)
0 pluimen
4 ANTWOORDEN 4
Kvb1
Gewaardeerd verkenner

Beste Termeh

Wat vervelend voor je dat dit zo verlopen is! Is het intussen al in orde gekomen? Ik kan je aanraden om een compensatie te vragen, Orange zal het ook wel vervelend vinden dat dit niet vlot verlopen is. Misschien willen ze het goedmaken met een korting, of bv.een maand extra belminuten of zoiets. Ik weet niet of dit kan, maar ik vind Orange wel schappelijk in dit soort dingen. Succes! 

Groetjes, kvb1

0 pluimen
scorpmv
Ervaren verkenner

Jammer. Is het ondertussen in orde? Hopelijk wel.

0 pluimen
kevunster
Veteraan verkenner

Oei. Wat vervelend om te horen. Helaas kunnen we op het forum aan dit soort zaken bitter weinig doen. Het is een 'klant helpt klant'-principe op het forum. Het zou niet mogen dat er tegenstrijdige informatie gegeven wordt, maar dit is het resultaat als je een lastige casus niet centraal met 1 afdeling oplost maar zelf ten raden gaat bij meerdere departementeb. Dit zorgt er voor dat mensen langs elkaar heen gaan werken. Ik raad je toch aan in nauw contact met de winkel te blijven over je installatie. Dit is ook persoonlijker dan via e-mail en telefoon, en wellicht daarom ook prettiger in deze situatie. 

0 pluimen
Josette
Wijze
Wijze

@Termeh  goedemorgen,

heel jammer dat te lezen!

Maar voor zover ik weet kan je niet mailen naar Orange!

Ik vind dit ook raar alles hebben en dan dat stopzetten en

meteen een nieuwe aanvragen. 

Dan zullen de mails zoals jij zegt  elkaar hebben gekruist, jammer.

 

Tag2023.jpg

 

Josette is ook een klant maar ... Vergeet niet om: pluimen te geven en/of als oplossing te markeren dank U klik eens op het blauwe woordje.
0 pluimen
Leden met de meeste pluimen