Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 05-10-21 12h43
Antwoorden: 3 antwoorden
Hierbij toch nog eens een 'reminder' over het aanduiden van een oplossing in je geplaatste topic. Ik heb hier al eens over gepost maar blijkbaar is dit bij vele ontgaan maar het is wel iets wat erg belangrijk is.
De vraagsteller voor zijn of haar probleem is enkel de persoon die een post kan aanduiden als oplossing. Sommige hebben direct een antwoord nodig , wat soms te begrijpen is , maar duid dan je post aan die je geholpen heeft. Nu komt de vraagsteller met een topic en wij geven een antwoord en nu weten wij ook niet of dit het probleem heeft kunnen oplossen.
Iedereen doet veel moeite hier om bepaalde informatie te zoeken en te plaatsen en op die manier eventueel de oplossing neer te zetten. Dan verwachten wij eigenlijk ook dat die persoon , de topic starter , de moeite doet om een oplossing aan te duiden zodat we weten dat het is opgelost. Op die manier weten we dat we de juiste informatie hebben gegeven en dat zijn of haar probleem ook daadwerkelijk is opgelost.
Denk niet enkel aan jezelf maar denk ook aan andere die je daarmee kan helpen. Misschien zijn er meerdere met hetzelfde probleem of dezelfde vraag. Om dan te voorkomen dat er telkens opnieuw een topic binnen komt met dezelfde vraag of hetzelfde probleem is het een kleine moeite om de oplossing aan te duiden zodat een ander persoon direct naar dat topic kan gaan om te zien wat de oplossing is.
Daarom wij doen moeite om iedereen te helpen dus verwachten wij ook andersom dat er moeite gedaan wordt om ons ook iets te laten weten of het wel of niet is opgelost. Zoals hieronder ook beschreven als je zelf de oplossing hebt verkregen door een andere weg te gaan laat het ons dan ook weten. Dan kan je je eigen post aanduiden als oplossing maar vermeld hoe het dan is opgelost. Ook op die manier kan je weer andere helpen die zich hetzelfde afvragen hoe een bepaalde vraag of een bepaald probleem zich heeft opgelost.
Dus de reden kan dan zijn , oplossing zelf gevonden op Google , klantendienst heeft me toch kunnen helpen , probleem heeft zich zelf opgelost en zo kan ik door gaan. Dit is belangrijk voor andere Tribers zodat deze geen oplossing meer hoeven te zoeken en ook weten hoe het opgelost is. Op die manier helpen we elkaar ook weer verder.
Hopelijk kan iedereen zich er aan houden om die ene oplossing of meerdere oplossingen in het topic aan te duiden en niet enkel aan zich zelf te denken maar ook aan de andere tribers. Het is tenslotte een forum van klanten voor klanten en iedereen steekt er tijd genoeg in om elkaar te helpen dus die ene seconde om een oplossing aan te duiden zal het hem niet maken.
@patrick2 Heb het volledig onderwerp gelezen , vond de moeite waard om dit eens te melden .
helemaal mee eens
groetjes
tinneke2
Bij deze post loop je wel het risico dat er velen het niet gaan lezen omdat het teveel proza is. Dat schrikt veel forumbezoekers af.
Kort maar krachtig is het motto !!