annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

SMTP van thuis

Topic gestart op: 07-12-21 17h26

Antwoorden: 6 antwoorden

Appeltaart
Aspirant verkenner

SMTP van thuis

Beste Tribers


Iemand die op de hoogte is of er een SMTP server mag worden opgezet van thuis uit?
Ik zou namelijk een eigen mailserver willen opzetten, maar vind niet direct of dit toegestaan is.
Uiteraard wil ik voorzien dat die geen open relay is 🙂

Alvast bedankt!

Labels (1)
0 pluimen
6 ANTWOORDEN 6
dashing_T
Ervaren verkenner

Volgens mij kan Orange dit niet verbieden zolang je geen illegale dingen doet op het netwerk (mailserver opzetten om te gaan spammen zal niet toegestaan zijn). 

Hou er wel rekening mee dat je voor een mailserver op te zetten je steeds een eigen domein moet hebben en de DNS van je domain moet je IP adres van je modem hebben > Dus aangeraden om een fixt IP adres te vragen. Wat volgens mij niet voor particulieren gebeurd. 

Ikzelf heb een Synology NAS draaien en één van mijn domains is ingesteld met het IP Adres van mijn modem, iedere 4 uur loopt op de NAS een scriptje om te controleren of mijn IP Adres is gewijzigd en krijg ik daar melding van > indien gewijzigd moet ik mijn DNS instellingen gaan aanpassen. 

0 pluimen
dvd741
Aspirant verkenner

Leuk weetje. Je kan in je dns ook een forwarder instellen naar je quickconnect van synology 😉

 

JouwNasNaam.synology.me

 

Dan moet je niet telkens manueel je DNS gaan updaten.

0 pluimen
dashing_T
Ervaren verkenner

Da's waar, maar dan zit je steeds met het synology.me adres en kan ik nie met doen wat ik wil. Daarom bij mij een domain naam is ingesteld. 

0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@Appeltaart 

Natuurlijk kan jij een eigen mailserver opzetten. Heb een NAS thuis staan waarin ik die mogelijkheden ook heb. Dus als ik wil dan maak ik dat zelf maar goed ik heb er niks aan. 

Dus als jij je instellingen weet en je hebt ergens een email adres dan moet je dat gewoon doen. 

Enkel bij problemen met je email adres of mailserver zal Orange je geen ondersteuning bieden. Want Orange heeft geen email adressen zoals Telenet of Proximus en de instellingen hebben ze dus ook niks aan. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Leden met de meeste pluimen