Tribe Lounge
Welkom bij de Tribe Lounge ! Stel jezelf voor en ontdek alles wat er te weten valt over onze community. Voor technische vragen of informatie over onze producten, bezoek de andere categorieën.
annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Gewaardeerd verkenner

Tweede herinnering

Beste allen,

Ik heb een vraag omtrent de herinneringen die men stuurt als je factuur te laat betaalt.

Op 11/9 kreeg ik mijn factuur per mail, dewelke jammer genoeg uit mijn gedachten gegaan is.

Vandaag 9/10 krijg ik een herinnering (tevens per mail) waarop staat dat dit de 2de herinnering is.

Gekeken in spam en reclame, en ik kan geen eerste herinnering terugvinden.

Daarom belde ik naar 5000, die mevrouw deelde me mee dat de factuur gezien wordt als 1ste herinnering!

Dit lijkt mij een beetje vreemd, maar klopt dit?

Ik was inderdaad te laat met betalen, maar vroeger werd per post eerst een factuur, dan een herinnering en daarna pas een aanmaning gestuurd én nu dit per mail gebeurd zou de factuur al gezien worden als herinnering?!

En dit met een kostprijs van 10 euro extra.

Wat zijn jullie bevindingen hierin?

Alvast bedankt voor jullie reactie!

Mvg

Labels (1)
23 ANTWOORDEN 23
Leidende sjamaan

@JohanD 

Wel tof van u dat jij de juiste referentie hebt aangeleverd voor het verweer van @Cvm en andere eventuele toekomstige "slachtoffers". Man Knipoog

Het helpt altijd wel om een gefundeerd en onderbouwd antwoord te kunnen geven.

   Leuze van de dag |    Herinner je gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag! 
    Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren  
Tomorrow is another day
Leidende sjamaan

@Cdt24801  dat is gewoon inderdaad via mesenger. Je hebt geen account nodig voor hun op die manier te contacteren.

   Patrick2 |    De eenvoudigste oplossing is vaak de beste! 
    Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Ervaren verkenner

Ik werk ook met domiciliering omdat ik snel iets durf vergeten. 

Maar eerlijk gezegd, ik ken ondertussen 3 mensen (collega's en buurvrouw) die bij proximus zijn. Ze hebben 1 keer een factuur vergeten te betalen, geen herinnering of niets, en ineens alles afgesloten. Dus dan is Orange nog wel redelijker in hun handelingen. Alleen die 10€ is absoluut niet correct. 

Leidende sjamaan

@Nelleke 

Neen, inderdaad, dat is een scheve streek om het verbod op de betalende eerste herinnering te omzeilen op een heel slinkse manier.

En dat kan niet door de beugel.

   Leuze van de dag |    Herinner je gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag! 
    Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren  
Tomorrow is another day
Leden met de meeste pluimen