annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Weerstation Alecto WS 4500

Topic gestart op: 27-10-20 17h20

Antwoorden: 2 antwoorden

OscarDeschilder
Aspirant verkenner

Weerstation Alecto WS 4500

Ik heb dergelijk weerstation. Het werkte niet meer met de nieuwe witte modem van Telenet. We zijn dus verandert naar Orange. Bij de plaatsing van de Orange modem door de technieker werkte  het station perfect. het knipperde 1 x om de  40 seconden.

Plots werkte het station pas vanaf de namiddag: in de voormiddag knipperde het 3 x in 5 seconden, na de middag 1 x in 40 seconden. Sedert enkele weken knippert het elke dag 4 x per 5 seconden. Blijkbaar geraakt de internetunit niet meer aan de gegevens op het internet of ofwel heeft de firewall geen toegang meer tot het internet( volgens de handleiding)

Alecto heeft als tips om het probleem mogelijks op te lossen:

Zet de functie UPnP aan; volgens mij is die ingeschakeld

Zoek je WS-4500 netwerk unit op in je netwerk overzicht en stel deze in op ongelimiteerd, zo heeft je unit meer vrijheden binnen je netwerk.Hoe kan ik dat doen maar kan ik dat wel zonder de modem te ontregelen?

Is er misschien een update geweest van de modem sedert de plaatsing waardoor het station niet meer werkt.

Hopelijk kan iemand de gouden tip bezorgen.

M

 

Labels (1)
2 ANTWOORDEN 2
Ki2me
Aspirant scout

Heb je beide toestellen uitgeschakeld en herstart?

De internetkabel even uit je modem halen enweer insteken kan misschien helpen als soort van reboot?

Je kan ook je modem opnieuw laten herstarten vanop afstand. Orange kan dit zodat internet verbinding met modem vanuit provider gereset wordt. Hiervoor kan je bellen naar de klantendienst. Hierna zouden alle toestellen die op het thuisnetwerk zijn aangesloten opnieuw verbinding maken, dit kan mogelijks een oplossing zijn.

Succes!

OscarDeschilder
Aspirant verkenner

Geachte

Ik heb hemzelf gereset. Is er een verschil tussen het zelf doen en het laten op afstand doen?

 

Met vriendelijke groeten

 

Oscar

 

 

 

Leden met de meeste pluimen