annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Aansluiting modem/TV anno 2022

Topic gestart op: 04-03-22 09h41

Antwoorden: 10 antwoorden

Margo1964
Ervaren verkenner

Aansluiting modem/TV anno 2022

OPGELOST

Binnenkort verhuizen wij naar een nieuwbouw appartement, waar nu nog alle leidingen moeten worden gelegd. Nu is mijn vraag: welke aansluitingen moet ik voorzien om via de decoder tv te kijken in de living zowel als in de slaapkamer?

Vroeger, met analoge tv was een coaxkabel een verplichting, maar is dat nog zo?

M.a.w kan ik het best een coaxkabel laten doortrekken tot in de living en slaapkamer of laat ik die enkel tot de modem leggen? Wat doe ik om de beste verbinding te krijgen?

En als ik een coaxkabel laat doortrekken tot aan beide tv’s, dan heb ik daar waarschijnlijk ook data nodig om via de decoder van Orange te kunnen kijken? 
En is er dan een tweede decoder nodig in de slaapkamer of niet?

Het zijn misschien domme vragen, maar vooral over die coaxkabel krijg ik geen duidelijk antwoord op Google…

Bedankt alvast!

 

Labels (1)
0 pluimen
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
Gregory
Wijze
Wijze

@Margo1964 

Zou op beide plaatsen een coax kabel voorzien voor de TV

De decoder heeft ook een internet aansluiting nodig.  Dit kan ofwel via wifi, ofwel bekabeld.  Bekabeld is best

Best is ook een ethernet kabel op beide plaatsen te voorzien.  Als je toch kabels laat trekken, zorg dan dat je in zoveel mogelijk kamers een ethernet aansluiting hebt.  Minimum categorie 6 (cat6) Welke utp kabel moet ik kiezen (utp-kabel.nl)

 

 

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

10 ANTWOORDEN 10
Josette
Wijze
Wijze

@Margo1964 ,

hier was dat allemaal voorzien toen we erin kwamen.

Vraag het eens eerst na aan je verkoper.

Josette is ook een klant maar ... Vergeet niet om: pluimen te geven en/of als oplossing te markeren dank U klik eens op het blauwe woordje.
Margo1964
Ervaren verkenner

Dan is het gemakkelijk 😉, maar wij moeten nu zelf beslissen welke bekabeling we waar willen laten trekken 😊

Gregory
Wijze
Wijze

@Margo1964 

Voor de coax kabel - de electricien zal wel weten welke kabel: coax-kabel (type RG59)

Hoe bereid ik me voor op mijn Love- of Home-Internet installatie? | Orange België

Milanbxp
Veteraan verkenner

Hey Gregory, een CAT6 ethernetkabel is inderdaad toekomstgericht maar niet echt noodzakelijk. Ik denk eerder dat een PE6 coaxkabel belangrijker is. Bij de Orange installatie is een RG59 moeilijker om mee te werken omdat de kabel en de kern zelf redelijk dun zijn en dus moeilijker om goede connectie te verkrijgen met de Telenet NIU en CATV doos. Tegenwoordig hebben elektriciens alleen maar PE6 kabel mee dus zou dit geen probleem mogen zijn. Een RG59 heeft ook wat meer verlies dan een PE6

Leden met de meeste pluimen