annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Afstandsbediening Orange tv plusbox

Topic gestart op: 03-11-23 13h25

Antwoorden: 3 antwoorden

Paula
Aspirant verkenner

Afstandsbediening Orange tv plusbox

Goedemiddag, 

Ik heb een probleempje met de afstandsbediening van de orange Plus tv-box.

Er is de mogelijkheid om de knop met microfoon afbeelding in te drukken en op die manier de Google assistent te gebruiken om te navigeren door de posten van de televisie.

Ik gebruikte dat niet zoveel maar nu mijn zicht verder achteruit ging was het voor mij wel makkelijk om te spreken en te vragen bijvoorbeeld ga naar VTM of ga naar VRT of wat ook.

Maar nu lukt dit niet meer als ik bijvoorbeeld vraag ga naar VTM dan navigeert hij gewoon naar VTM go idem dito voor bijvoorbeeld VRT dan gaat hij naar de VRT Plus app op de televisie in plaats van naar VRT te fietsen.

Ik heb hiervoor reeds tweemaal naar de klantendienst gebeld de eerste keer hebben ze mij proberen helpen en werd mij verteld dat de achterliggende diensten werden gecontacteerd en dat die verbaasd waren dat dit niet meer werkte ook bij hen niet meer zij werden op dezelfde manier doorgestuurd naar VTM Go of VRT Plus dus die man zou een dossier opmaken en ik zou verder nog iets.

Ik hoorde niets meer heb zelf teruggebeld er was geen dossier aangemaakt niemand weet van iets en mij werd de rat gegeven om de stekker van de tv plus box uit te trekken en in een andere stopcontact te steken.

Ik zei dat ze mij al de rat gegeven hadden om de box te resetten etcetera et cetera maar dat dat allemaal niet heerlijk.

Hopelijk heeft hier iemand een oplossing voor mij.

Laat ik nog even vermelden dat ik ook werk met een Google Chromecast die extern aangesloten is via HDMI kabel en die ook een afstandsbediening heeft en gekoppeld is met de Google assistent natuurlijk.

Dank bij voorbaat voor een beetje hulp!

Labels (1)
0 pluimen
3 ANTWOORDEN 3
Skyrim
Ervaren verkenner

Goedmorgen Paula.

Ik realiseer mij dat dit een wat oudere vraag is die misschien reeds is opgelost maar dacht, ik geeft toch nog even mijn input voor het geval het probleem nog aanwezig is of indien iemand anders hier een probleem mee ervaart. Hoewel ik het product zelf niet heb waardoor mijn "technische hulp" begrensd is wil ik toch graag mijn best voor u doen.

Als ik u goed begrijp gebruikt u Google Assistent waarbij u 'VTM' inspreekt waarna de TV overschakeld naar 'VTM Go'. Heb ik dit correct begrepen?

Indien ja, dan kunnen we in ieder geval constateren dat de microfoon en afstandsbediening werken. Het probleem zou reeds bekend kunnen zijn bij Orange en het kan zijn dat er reeds een oplossing voor is die automatisch wordt toegepast wanneer u de firmware van uw Orange-Plus TV box update. Ik weet niet of u hiervoor een mogelijkheid ziet in een instelling menu?

Iets anders wat u zou kunnen proberen is om de Extern aangesloten Google Chromecast tijdelijk uit te schakelen om te kijken of het dan wel werkt. Soms kunnen applicaties conflicten met elkaar. Door deze tijdelijk uit te schakelen kunt u een eventueel conflict uitsluiten.

Hopelijk helpt dit om het probleem op te lossen 🙂

0 pluimen
Paula
Aspirant verkenner

Dag Skyrim,

 

Dank voor je antwoord.  De firmware bijwerken had ik reeds gedaan maar Chromecast tijdelijk ontkoppelen om te kijken of het dan evtl wel werkt is een super goed idee dat ik over het hoofd keek.  Ik ga het ZSM proberen en laat nog iets weten.

0 pluimen
Skyrim
Ervaren verkenner

Perfect, ik hoor graag of het geholpen heeft. Een andere mogelijke reden die me te binnen schoot is de benaming van de kanalen. Ik weet niet of het mogelijk is om de naam van het kanaal eventueel te veranderen? In dat geval zou het kunnen zijn dat 'VTM Go' misschien in de TV box als 'VTM' aangeduid staat waardoor u iedere keer op 'VTM Go' terecht komt. Dit zou u dan mogelijk kunnen veranderen via de menu instellingen. 

Wanneer de naam niet veranderd kan worden en het probleem niet opgelost kan worden zou het kunnen zijn dat 'VTM Go' hoger in de lijst van resultaten komt dan 'VTM' en dat wanneer u 'VTM' inspreekt hij de eerst matchende VTM in de resultaten gebruikt waarbij dit automatisch 'VTM Go' wordt. In dat geval wordt het lastig om te corrigeren. Wanneer u de naam hiervan handmatig kunt veranderen in bijv. 'Go' komt deze niet langer in de resultaten terecht wanneer u 'VTM' inspreekt en zou het zo opgelost kunnen worden. Mocht de naam niet veranderend kunnen worden en u zowel VTM & VTM Go wilt kunnen bekijken dan zie ik helaas geen voor de hand liggende oplossing. Misschien dat u in dat geval (een beetje omslachtig) Google assistant kunt vragen om een kanaal terug te gaan (ervan uitgaande dat u dan bij VTM uitkomt). Een ander alternatief wat u zou kunnen proberen wanneer er geen oplossing voor handen lijkt is misschien Google Assistant te gebruiken om naar een bepaald kanaal nummer te vragen. Bijvoorbeeld 'Kanaal 5' waarbij 5 dan VTM zou zijn.

Niet ideaal maar misschien toch voldoende hulpzaam bij uw verslechterde zicht.

Ik wens u ondanks het regenachtige weer toch nog een fijne zondag 🙂

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen