annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Bewegende roze streep in beeld

Topic gestart op: 29-01-21 10h44

Antwoorden: 13 antwoorden

Peter-S
Ervaren verkenner

Bewegende roze streep in beeld

Paar weken geleden nieuwe TV gekocht (TCL C715) en dit blijkt niet zo'n goede combinatie met de Orange decoder te zijn...

Als ik de HDMI ingang van de Orange decoder selecteer, komt er altijd een roze / paarse lijn op het scherm die gestaag van boven naar onder beweegt. Dit gebeurt soms zelfs met de decoder in standby. De lijn keert elke paar minuten terug en beweegt altijd op hetzelfde tempo naar onder.

De lijn zit niet ingebakken in het beeld, want ze is ook zichtbaar tijdens het bekijken van een opname, en ze stopt ook niet wanneer ik het afspelen van de opname of van live TV pauzeer. 

De lijn wordt enkel over het beeld van de digicorder getrokken. Als ik het TV menu open, wordt de lijn niet over menu getoond, enkel op de input van de digicorder.

Slechte digicorder zou je denken. Pas laten vervangen, probleem is exact hetzelfde. Ook al andere HDMI kabels geprobeerd, andere ingangen op de TV geprobeerd, niks helpt.

Het probleem is ook niet na te bootsen met andere HDMI toestellen. Vandaag nog mijn laptop via dezelfde HDMI kabel verbonden en allerlei modi zitten proberen (1080p @50hz, 1080i @50hz (25hz interlaced), andere kleurenpixelindeling gekozen) maar alles werkt perfect. 

Voor de zekerheid de digibox nog eens aangesloten op onze oude TV. Werkt perfect.

Ik zie op de nieuwe TV dat de digibox een signaal op 1920 x 1080 @50hz uitstuurt, maar meer info heb ik niet. Ik kan geen andere modi kiezen in de instellingen. De instellingen zijn ook al gereset geweest, zonder succes. 

Wat is er zo speciaal aan het signaal dat de Orange digibox uitzendt waardoor het niet compatibel is met deze TCL TV? Ik kan de TCL TV natuurlijk opsturen voor reparatie, maar zo lang ze er geen Orange decoder aan gaan hangen gaan ze natuurlijk zeggen dat er geen probleem is en alles perfect werkt...

Labels (2)
0 pluimen
13 ANTWOORDEN 13
Peter-S
Ervaren verkenner

Om hier nog even op terug te komen: Ik heb eens een Telenet decoder aan de TV gehangen en die geeft geen streep in het beeld. Het probleem ligt dus echt aan de Orange decoder. 

Aangezien we een nieuwe decoder van Orange gekregen hebben bij de technische interventie, is het geen defect maar gewoon een algemeen probleem met het model. Wel straf dat dit zich enkel in combinatie met mijn TCL TV voordoet. 

Normaal gezien komt Orange dit jaar nog met een nieuwe decoder, maar ze konden mij niet zeggen wanneer precies. Weet iemand hier meer over?

0 pluimen
Gregory
Wijze
Wijze

Er zijn een wat mogelijkheden

  • niks doen en afwachten
  • een andere tv kopen
  • overschakelen naar een andere provider
  • Overschakelen naar een love duo (gsm en internet) en iptv nemen, vb tv vlaanderen

 

0 pluimen
Peter-S
Ervaren verkenner

Hier een foto van het probleem: BBmWTugBM1ytDCrBtAwFg8kZ.jpg

 

En hier een video: 

Josette
Wijze
Wijze

@Peter-S  dat is een vervelend iets zeg!

Had je dat ook bij je oud toestel? Niet

dan denk ik toch je tv. Hebben er meerdere last van zo te lezen op google.

Heb je de decoder ook al eens een goede reset gegeven?

Kan je hier gaan lezen en precies uitvoeren.

Klik op de blauwe hier.

Succes.

Josette is ook een klant maar ... Vergeet niet om: pluimen te geven en/of als oplossing te markeren dank U klik eens op het blauwe woordje.
Leden met de meeste pluimen