annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Bewegende roze streep in beeld

Topic gestart op: 29-01-21 10h44

Antwoorden: 13 antwoorden

Peter-S
Ervaren verkenner

Bewegende roze streep in beeld

Paar weken geleden nieuwe TV gekocht (TCL C715) en dit blijkt niet zo'n goede combinatie met de Orange decoder te zijn...

Als ik de HDMI ingang van de Orange decoder selecteer, komt er altijd een roze / paarse lijn op het scherm die gestaag van boven naar onder beweegt. Dit gebeurt soms zelfs met de decoder in standby. De lijn keert elke paar minuten terug en beweegt altijd op hetzelfde tempo naar onder.

De lijn zit niet ingebakken in het beeld, want ze is ook zichtbaar tijdens het bekijken van een opname, en ze stopt ook niet wanneer ik het afspelen van de opname of van live TV pauzeer. 

De lijn wordt enkel over het beeld van de digicorder getrokken. Als ik het TV menu open, wordt de lijn niet over menu getoond, enkel op de input van de digicorder.

Slechte digicorder zou je denken. Pas laten vervangen, probleem is exact hetzelfde. Ook al andere HDMI kabels geprobeerd, andere ingangen op de TV geprobeerd, niks helpt.

Het probleem is ook niet na te bootsen met andere HDMI toestellen. Vandaag nog mijn laptop via dezelfde HDMI kabel verbonden en allerlei modi zitten proberen (1080p @50hz, 1080i @50hz (25hz interlaced), andere kleurenpixelindeling gekozen) maar alles werkt perfect. 

Voor de zekerheid de digibox nog eens aangesloten op onze oude TV. Werkt perfect.

Ik zie op de nieuwe TV dat de digibox een signaal op 1920 x 1080 @50hz uitstuurt, maar meer info heb ik niet. Ik kan geen andere modi kiezen in de instellingen. De instellingen zijn ook al gereset geweest, zonder succes. 

Wat is er zo speciaal aan het signaal dat de Orange digibox uitzendt waardoor het niet compatibel is met deze TCL TV? Ik kan de TCL TV natuurlijk opsturen voor reparatie, maar zo lang ze er geen Orange decoder aan gaan hangen gaan ze natuurlijk zeggen dat er geen probleem is en alles perfect werkt...

Labels (2)
0 pluimen
13 ANTWOORDEN 13
Josette
Wijze
Wijze

@Peter-S  dit heb ik erover gevonden:

De HDMI-aansluiting van de kabelbox naar de tv is de oorzaak van een roze / paars scherm. Dit kan worden opgelost door deze stappen te volgen:

Stap 1: Zorg ervoor dat beide zijden van de HDMI-kabel zo stevig zijn aangesloten.

Stap 2: Schakel de All-Digital-unit uit en weer in door het netsnoer uit de unit of uit de muur te halen.

Josette is ook een klant maar ... Vergeet niet om: pluimen te geven en/of als oplossing te markeren dank U klik eens op het blauwe woordje.
Peter-S
Ervaren verkenner

Hey Josette, dat is helaas al allemaal geprobeerd.

Toen de technieker de nieuwe decoder kwam installeren heeft hij nog een aantal zaken geprobeerd, ook een reset uitgevoerd en dergelijke. 

Hij heeft mij ook een nieuwe HDMI kabel van Orange gegeven om alles uit te sluiten, maar het probleem blijft aanhouden.

Logischerwijs zou je denken dat het aan de TV ligt dan, maar als ik hetzelfde signaal via een laptop of PS4 of ander HDMI toestel doorgeef aan de TV, is het beeld perfect en is er geen lijn te zien...

Gregory
Wijze
Wijze

@Peter-S 

In overweging nemende dat

  • Het probleem zich niet voordoet met je oude TV
  • De HDMI kabel vervangen is
  • De decoder vervangen is

zou ik denken dat het de nieuwe TV is.

Als je die via internet hebt aangekocht heb je 14  of 30 dagen (hangt af van de verkoper) om van je aankoop af te zien. (vandenborre = 14, Krefel = 30)

Had vroeger een Samsung en nu een Sony Oled.  Als je voor Android bent, ga dan voor Sony ( TCL heeft ook Android dacht ik).  De Oled schermen zijn veel dunner dan de Led/QLed schermen en de ganse TV weegt maar een goede 23 kg dacht ik.

 

 

Peter-S
Ervaren verkenner

Ja, ik vrees het ook. Maar ik blijf het straf vinden dat de TV enkel met de Orange decoder dat probleem heeft. Ik heb er al ettelijke apparaten aangehangen zonder problemen. Maar bon.

Helaas is de TV fysiek gekocht in Mediamarkt Aken (zeer goeie deal tijdens Black Friday), en Mediamarkt wijst mij al door naar de TCL customer service. Dus we zullen zien wat daar van komt...

Gregory
Wijze
Wijze

@Peter-S Het is natuurlijk een moeilijk geval. Media markt kan moeilijk anders dan de doorverwijzen naar de customer service.  Maar je kunt wel tonen dat er geen probleem is met je oude TV.  Dat zou ze wel in beweging moeten zetten.  Over die andere toestellen zeg je niks. Enkel kijk naar mijn oude TV en kijk naar mijn nieuwe.

De decoder kun je moeilijk met de vinger wijzen.  Is al eens vervangen en moest het een algemeen decoder probleem zijn hadden we er al van gehoord

Heb je hier al eens gezien Blokjes of sneeuw op je tv? (telenet.be) dit gaat richting kabels, coax en hdmi

 

 

Leden met de meeste pluimen