annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Bewegende roze streep in beeld

Topic gestart op: 29-01-21 10h44

Antwoorden: 13 antwoorden

Peter-S
Ervaren verkenner

Bewegende roze streep in beeld

Paar weken geleden nieuwe TV gekocht (TCL C715) en dit blijkt niet zo'n goede combinatie met de Orange decoder te zijn...

Als ik de HDMI ingang van de Orange decoder selecteer, komt er altijd een roze / paarse lijn op het scherm die gestaag van boven naar onder beweegt. Dit gebeurt soms zelfs met de decoder in standby. De lijn keert elke paar minuten terug en beweegt altijd op hetzelfde tempo naar onder.

De lijn zit niet ingebakken in het beeld, want ze is ook zichtbaar tijdens het bekijken van een opname, en ze stopt ook niet wanneer ik het afspelen van de opname of van live TV pauzeer. 

De lijn wordt enkel over het beeld van de digicorder getrokken. Als ik het TV menu open, wordt de lijn niet over menu getoond, enkel op de input van de digicorder.

Slechte digicorder zou je denken. Pas laten vervangen, probleem is exact hetzelfde. Ook al andere HDMI kabels geprobeerd, andere ingangen op de TV geprobeerd, niks helpt.

Het probleem is ook niet na te bootsen met andere HDMI toestellen. Vandaag nog mijn laptop via dezelfde HDMI kabel verbonden en allerlei modi zitten proberen (1080p @50hz, 1080i @50hz (25hz interlaced), andere kleurenpixelindeling gekozen) maar alles werkt perfect. 

Voor de zekerheid de digibox nog eens aangesloten op onze oude TV. Werkt perfect.

Ik zie op de nieuwe TV dat de digibox een signaal op 1920 x 1080 @50hz uitstuurt, maar meer info heb ik niet. Ik kan geen andere modi kiezen in de instellingen. De instellingen zijn ook al gereset geweest, zonder succes. 

Wat is er zo speciaal aan het signaal dat de Orange digibox uitzendt waardoor het niet compatibel is met deze TCL TV? Ik kan de TCL TV natuurlijk opsturen voor reparatie, maar zo lang ze er geen Orange decoder aan gaan hangen gaan ze natuurlijk zeggen dat er geen probleem is en alles perfect werkt...

Labels (2)
0 pluimen
13 ANTWOORDEN 13
Peter-S
Ervaren verkenner

Klopt, klopt. 

Over dat artikel: Ik heb dat inderdaad al eens nagekeken en ik heb zelfs tijdens het zien van de paarse streep de coax en utp aansluiting uitgetrokken en eens met de HDMI kabel gewiebeld. Geen verschil. De lijn blijft gewoon gestaag dalen over het scherm.

Het is jammer dat de Orange decoder zijn resolutie op 'automatisch' zet. Want het boot logo speelt hij bijvoorbeeld af in 576p ipv 1080p. Tijdens het booten of resetten zijn er ook geen strepen in het scherm te zien. Pas wanneer de decoder begint uit te zenden op 1920 x 1080 doet de lijn zich voor. Als ik de decoder manueel in 720p of iets anders kon zetten, kon ik beter traceren wat het probleem is.

Peter-S
Ervaren verkenner

Ahja en dat artikel gaat vooral over problemen met het signaal, maar dat is hier niet aan de orde aangezien die paarse lijn zich ook voordoet in standby (want ook dan detecteert de TV 1080@50hz) en ook tijdens het afspelen van een opname.

0 pluimen
Josette
Wijze
Wijze

@Peter-S heb je nu al eens via Google naar die filmpjes gekeken?

Staan er zat op over dat probleem.

Josette is ook een klant maar ... Vergeet niet om: pluimen te geven en/of als oplossing te markeren dank U klik eens op het blauwe woordje.
0 pluimen
Josette
Wijze
Wijze

@Peter-S 

heb je ook een andere decoder gebruikt?

Dan weet ik het ook niet meer misschien iemand anders 

hier die je helpen kan.

Josette is ook een klant maar ... Vergeet niet om: pluimen te geven en/of als oplossing te markeren dank U klik eens op het blauwe woordje.
Leden met de meeste pluimen