annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Decoder CEC problemen

Topic gestart op: 19-02-21 18h19

Antwoorden: 8 antwoorden

Niki1991
Veteraan verkenner

Decoder CEC problemen

Hallo allemaal,

sinds een dikke week mijn overstap gemaakt van Telenet naar Orange met het Love Trio Pack.

Internet en en GSM abbonement werkt naar behoren, juist de tv decoder heeft hele rare streken wanneer ik CEC activeer. Namelijk vannacht begon de TV ineens te spelen zonder aanleiding. Ik vermoed dat de decoder een update aan het doen was en daardoor uit slaapstand is gekomen, waardoor de TV ook uit slaapstand is gekomen.

Iemand die dit ook al heeft meegemaakt? 

Mijn setup is als volgt: LG TV, decoder orange + JBL Bar 2.0

Labels (1)
0 pluimen
8 ANTWOORDEN 8
Gregory
Wijze
Wijze

@Niki1991 

Nog niet meegemaakt - maar heb nog geen soundbar.

Heb al een 17 of 18 maand Orange.  Veronderstel dat de decoder ondertussen ook al een update gehad heeft

Werk ook met CEC, als ik de decoder aanzet, zelfs door op het knopje vooraan de decoder te drukken, gaat de TV aan

Weet niet hoe je apparaten gekoppeld zijn

Als de soundbar een hdmi In en uit heeft  : decoder >> soundbar >> TV ( = 1 hdmi poort gebruikt van de TV)

Als de soundbar alleen een HDMI in heeft : Decoder >> TV >> soundbar  ( = 2 hdmi poorten gebruikt van de TV, waarvan 1 ARC/eARC out)

Weet niet of de soundbar je TV kan aanzetten.  In alle geval, als ik enkel de TV aanzet gaat de decoder niet automatisch aan

Niki1991
Veteraan verkenner

@Gregory 

ik gebruik optie 2, dus orange decoder verbonden met HDMI 1 poort van de tv en dan de soundbar verbonden met HDMI 2 poort ARC. Om een nog steeds ongekende reden komt mijn TV soms uit standby of gaat hij in standby wanneer CEC geactiveerd staat op de Orange decoder.

Een zeer vreemd fenomeen, en ik zou graag de oplossing vinden. 😅

0 pluimen
Gregory
Wijze
Wijze

@Niki1991 De oplossing weet ik niet, ik kan alleen maar een educated guess doen

Ik gebruik ook CEC.  Als ik decoder aanzet gaat de TV aan.  Als ik de decoder uit doe, zelfs door te drukken op de knop vooraan rechts op de decoder, gaat mijn TV uit.

ivm de TV die in standby gaat

Kun je even je HDMI kabel tussen de TV en de decoder uit trekken en (stevig) terug insteken ?

Kan een minder goed contact zijn.  Desnoods eens een andere HDMI kabel proberen.

Kan ook zijn dat de TV ingesteld is om na X uur in standby te gaan.  De mijne staat op 4 uur

 

Cdt24801
Wijze
Wijze

@Niki1991 

Het zou kunnen, maar ik persoonlijk heb een hekel aan CEC en zet dat altijd af. Mijn machines moeten mij gehoorzamen en niet zelf hun goesting doen.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Leden met de meeste pluimen