Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 18-06-20 19h31
Antwoorden: 6 antwoorden
Ik ben nieuwe klant en ik kom over van telenet.
2 kleine ongemakken die het wat lastig maken.
Mijn decoder staat eigenlijk niet in het zicht & bij mijn televisie en ik werkte vroeger met Marmitek IR control 8. Dit ging perfect. Maar met de decoder van orange krijg ik dit niet werkende. Ik heb al de gezocht tussen de usb poort en het "power"ledje maar niet te vinden. Nog mensen die hier ook die marmitek IR control gebruiken of een andere die wel werkt? Misschien foto trekken waar je IR connector aangehangen hebt?
Een tweede dat ik niet werkende krijg, is de HDMi CEC - alhoewel ik het gevoel heb dat deze decoder dit niet ondersteunt. Maar als ik de decoder zou aanzetten, dan zou de tv aanspringen en op het juiste hdmi kanaal springen. Nu moet ik altijd nog een ander bakje nemen om de HDMI source te gaan wijzigen.
alvast bedankt voor de tips & info.
@fvanhoornick dus je IR probleem is opgelost maar het CEC probleem nog niet. Ik vermoed dat er dus nog ergens een update moet gaan komen maar wanneer is dus de vraag. Dus dat kunnen we dan afwachten uiteraard. Moest je probleem toch opgelost zijn vergeet ook niet de post aan te duiden die je het meest geholpen heeft. Op die manier helpen we ook weer andere Tribers.
Voor het IR Marmitek verhaal, had ik bij een klant ook een ir control 8 toestel mee. Dit werkt idd niet samen met de decoder. Zeer uitgebreid getest. Eind november 2020.
Maar dan heb ik me gewaagd aan het installeren van de Orange Belgium tv app. Daar deze mensen een goeie tablet hadden en er mee konden werken.
Daarin zit een goeie mogelijkheid om via je tablet je tv te besturen via WiFi. Dit via een virtuele afstandsbediening of via een overzicht aan posten. Ook het opnemen van programma's kun je heel vlot bedienen op die manier. Je dient wel je decoder in te stellen als standaard opname toestel.
Nadeel, als je op decoder standby schakelen drukt, kun je deze niet meer terug aan zetten met de app en moet je terug vertellen aan je tablet dat je de decoder wil besturen.
Misschien een goeie oplossing, zonder kosten...