annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Decoder hangt na gebruik app

Topic gestart op: 26-12-20 15h07

Antwoorden: 7 antwoorden

Robbel2005
Aspirant verkenner

Decoder hangt na gebruik app

OPGELOST

Dit is al enige maanden aan de gang: 

Als ik gewoon thuis ben, en wanneer de decoder en tv opstaan en gebruik maakt van de app (al is het maar om daar even nr de programmagids te kijken) bevriest het beeld, terwijl het geluid gewoon verder gaat. Enige oplossing die ik vond is de decoder even afzetten door de voeding uit te trekken, en weer inschakelen. Na reboot decoder werkt alles terug. (behalve gebruik met de app) .De app verwijderen, terug installeren en weer activeren lost niks op.

Is dit teken dat de decoder een probleem heeft, of is er iets anders fout? Decoder is ongeveer 4 j oud.

Labels (1)
0 pluimen
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
patrick2
Wijze
Wijze

@Law  en @Robbel2005  

dat kunnen software issues zijn ja. Je kan altijd zien of dat er een software update beschikbaar is van de decoder. Weet niet of dit probleem al lang is of dat je na een bepaalde handeling dit in eens voor kreeg. 

Je kan altijd de klantendienst contacteren en vragen achter een nieuwe decoder. Je zal dan een afspraak dienen te maken met een technieker die langs komt om een decoder te plaatsen. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 pluimen
7 ANTWOORDEN 7
Law
Veteraan verkenner

@Robbel2005 

Heb je al een fact restore geprobeerd?

Let wel dat je je telefoon terug moet koppelen aan je decoder.
Normaal kan je kiezen voor een reset zonder verlies van opnames.

Robbel2005
Aspirant verkenner

Decoder hersteld naar fabrieksinstellingen met behoud van opnames.

Kan na afloop gewoon weer tv kanalen zoeken, en alles werkt normaal zoals voorheen daarna.

App verwijderd van telefoon, en opnieuw geinstalleerd.

Opnieuw koppeling uitgevoerd, wizard op telefoon gevolgd. De zenders verschijnen opnieuw in de app.

Tijdens het koppelen blijft op tv staan terwijl het geluid blijft gaan: Je koppelingscode, Voer volgende code in  (alhoewel dit al gebeurd is) Alles is geblokkeerd op de gewone afstandsbediening. Kan niet uit menu , noch tv kijken.

Na 5 minuutjes ongeveer reboot de decoder vanzelf. 

De app is nog steeds actief: alles is terug geblokkeerd op  normale afstandsbediening.

Ik sluit op smartphone de app, ondertusssen is de decoder weer opnieuw uit zichzelf gereboot.

Nu werkt alles opnieuw met de normale afstandsbediening.

Probleem is dus niet opgelost hiermee...

0 pluimen
Law
Veteraan verkenner

@patrick2 

Heb jij een idee?
Vermoedelijk software issue en nieuwe decoder nodig 😊.

0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@Law  en @Robbel2005  

dat kunnen software issues zijn ja. Je kan altijd zien of dat er een software update beschikbaar is van de decoder. Weet niet of dit probleem al lang is of dat je na een bepaalde handeling dit in eens voor kreeg. 

Je kan altijd de klantendienst contacteren en vragen achter een nieuwe decoder. Je zal dan een afspraak dienen te maken met een technieker die langs komt om een decoder te plaatsen. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Leden met de meeste pluimen