annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Decoder loopt vast

Topic gestart op: 09-02-18 14h52

Antwoorden: 143 antwoorden

thomasvdh
Ervaren verkenner

Decoder loopt vast

OPGELOST

Zijn er nog klanten waar regelmatig de decoder blokkeert ?

loopt regelmatig vast (2 a 3 keer in de maand ) enkel via een reset op te lossen.

soms loopt beeld vast of soms reageert hij gewoon niet meer op  de afstandbediening. 

soms gebeurt dit zelf wanneer hij in stand by staat waar door opnames niet gelukt zijn. 

al nieuwe decoder gekregen maar nog steeds zelfde probleem.

bij de oude decoder zei de klantendienst dat er een singaal te zwak was (code geel als ik niet mis ben wat dit dan ook is) 

technieker langs gestuurd. deze was blijkbaar niet op de hoogte en begreep ook niet goed wat de klantendienst hier met bedoelden.

gewoon nieuwe box zei hij maar problemen zijn er nog steeds.

kwam hiervoor van telenet hun digibox staat wel stuk verder en stabieler maar daar betaal je er dan ook genoeg voor.... 

Labels (1)
0 pluimen
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
MTY007
Veteraan verkenner

hello

nieuw decoder met serie  nummer die beginnen met 31........ dat zijn de nieuw decoder van orange  is dat probleem opgelost,als u decoder serie nummer beginnen met 27........... dat is de probleem met de processor ,heb in totaal 4 slecht decoder met serie nummer 27......... gekregen ,nu paar weken gelen nieuw decoder met serie nummer 31......... geen probleem, meer bellen bellen bellen orange zoals ik heb dat gedaan en vraag voor en nieuw decoder die beginnen met serie nummer 31.........succes

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

143 ANTWOORDEN 143
Declercqjp
Aspirant verkenner

Hier ook hetzelfde probleem. Decoder loopt regelmatig vast. Dit is al lange tijd zo (meer dan 6 maanden).
Ik heb hiervoor de volgende workaround gevonden: Het stopcontact ingeplugd in een tijdschakelaar. Om 5 u en om 11 u (s'morgens dus) schakel ik de decoder 1 minuut uit. Het is een digitale schakelaar, minder dan een minuut kan ik niet kiezen.
Als er op dat moment toch een programma aan het opnemen is, wordt dat een 3 tal minuten onderbroken. De tijd die hij nodig heeft om opnieuw op te starten. Op die manier meestal geen problemen. Toch nog soms een opgenomen programma dat niet beschikbaar is, maar ik weet niet als dit te maken heeft met de vastlopende decoder.
Alle excuses dat het met de warmte (ventilator) van het toestel of te zwak signaal te maken heeft, vindt ik bizar, want met mijn oplossing werkt hij wel elke dag.
Omdat ik van plan was om eens een andere decoder te vragen, heb ik hem deze week eens losgekoppeld van de tijdschakelaar. Deze avond liep hij al terug vast. Maar omdat ik in de commentaren lees dat omwisselde toestellen hetzelfde probleem hebben, zal ik voorlopig maar verder werken met mijn tijdschakelaar.

0 pluimen
btodsk
Gewaardeerd verkenner

Ik ga ook hetzelfde doen. Binnen brengen heeft weinig zin op dit moment. Het laat mij wel zien dat orange niet komt met "de oplossing  voor zijn digi recorders. Dat is een verbetering noodzakelijk! 

0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze

@btodsk en @wossol

Zeker doen, erop achteruit zal je niet gaan.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


KimD
Moderator
Moderator

Hallo Thomas,

 

Mijn collega's van de dienst kabel helpen je hier met veel plezier bij. Je kan hen bereiken via 5000 en opties 4 3 2 1. Intussen kan onze FAQ je misschien al op de goede weg helpen. https://www.orange.be/nl/hulp

 

Alvast bedankt voor je bericht op Tribe.

 

Groetjes,

Kim

thomasvdh
Ervaren verkenner

Hallo, 

 

Dat heb ik al gedaan.

Toen hebben ze het na gekeken en zeiden probleem met signaal kwaliteit

( niks van te merken aan het beeld) 

Volgende dag stond de technieker er al. Nieuwe digibox gekregen maar na paar weken kwamen dezelfde problemen weer terug. 

Dus vraag mij af of dit gewoon niet aan de soft of hardware van de digibox zelf ligt. 

Op internet zijn er nog reviews te vinden van orange tv dat regelmatig is blokkeert 

Jammer wel want internet en wifi netwerk werkt uitstekend aan de beloofde snelheid. 

 

Mvg 

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen