annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Decoder loopt vast

Topic gestart op: 09-02-18 14h52

Antwoorden: 143 antwoorden

thomasvdh
Ervaren verkenner

Decoder loopt vast

OPGELOST

Zijn er nog klanten waar regelmatig de decoder blokkeert ?

loopt regelmatig vast (2 a 3 keer in de maand ) enkel via een reset op te lossen.

soms loopt beeld vast of soms reageert hij gewoon niet meer op  de afstandbediening. 

soms gebeurt dit zelf wanneer hij in stand by staat waar door opnames niet gelukt zijn. 

al nieuwe decoder gekregen maar nog steeds zelfde probleem.

bij de oude decoder zei de klantendienst dat er een singaal te zwak was (code geel als ik niet mis ben wat dit dan ook is) 

technieker langs gestuurd. deze was blijkbaar niet op de hoogte en begreep ook niet goed wat de klantendienst hier met bedoelden.

gewoon nieuwe box zei hij maar problemen zijn er nog steeds.

kwam hiervoor van telenet hun digibox staat wel stuk verder en stabieler maar daar betaal je er dan ook genoeg voor.... 

Labels (1)
0 pluimen
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
MTY007
Veteraan verkenner

hello

nieuw decoder met serie  nummer die beginnen met 31........ dat zijn de nieuw decoder van orange  is dat probleem opgelost,als u decoder serie nummer beginnen met 27........... dat is de probleem met de processor ,heb in totaal 4 slecht decoder met serie nummer 27......... gekregen ,nu paar weken gelen nieuw decoder met serie nummer 31......... geen probleem, meer bellen bellen bellen orange zoals ik heb dat gedaan en vraag voor en nieuw decoder die beginnen met serie nummer 31.........succes

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

143 ANTWOORDEN 143
CharlieMK
Aspirant verkenner

Zelfde probleem hier. Ik zet de box dan even zonder stroom en het probleem is opgelost, maar het gebeurt meer en meer. 

thomasvdh
Ervaren verkenner

Zit ondertussen aan digibox nummer 3 op 1 jaar tijd.. 

Kan niet blijven bellen naar klantendienst toch steeds zelfde uitleg maar geen oplossing 

0 pluimen
Frank76
Leidende verkenner

Ik ben er vrij zeker van dat dit een temperatuur probleem is.
Ik zet gewoon een grote ventilator voor de digibox, en dan is het probleem opgelost.


De eerste digibox die ik had liep op het einde anders wel dagelijks vast. Met ventilator ervoor nooit. Maar toch maar laten vervangen. De tweede begint nu ook soms eens vast te lopen.

Volgens mij komt er teveel stof ofzo in waardoor de cpu te heet loopt.

0 pluimen
Valliess
Aspirant verkenner

Hier ook dagelijkse vastlopers. Vooral merkbaar sinds het warme weer. Gevoelig minder problemen in de winter. Nu moet ik bijna dagelijkse resetten. De decoder staat in een kast en de deur staat steeds open. Er ligt niets op de convectiegaten. Ik vind de kwaliteit van de decoder op de rand van ondermaats zijn. Ik wil geen appelen met peren vergelijken maar telenet heeft basisgewijs dezelfde hardware opstelling (buiten de merken van de toestellen) en met hun decoder nooit problemen gehad.. De huisinstallatie is 3 jaar geleden volledig vernieuwd en de nieuwste coax kabels en utp cat7 zijn gebruikt voor het netwerk. De verbindingen zijn uitstekend en een zelfdiagnose van het apparaat levert niets op. Spijtige zaak. Maar als het niet rap betert vliegt het buiten. Ik ben jaloers op de Spanjaarden met hun Movistar fibre systeem.. Grote tijd voor upgrade in België  

Valliess
Aspirant verkenner

Hebben er nog personen dit opgemerkt ? Toen de decoder ogenschijnlijk terug 'vasthing' gisteren en er geen reactie meer was op de infrarood afstandsbediening (behalve de oranje LED die eens knippert) probeerde ik via de Orange TV app of er een reactie was van de decoder; bij het verbinden en gewoonweg drukken op OK (??) kwam de decoder uit de slaapstand (De oranje LED bleef branden). De ganse bediening werkte, alhoewel alles trager was. Zeer vreemd, de effecten hebben volgens mij niets te maken met de warmte. De decoder stond in mijn kast met open deur en was helemaal niet warm. Het gaat hier duidelijk om een bug in een bepaalde laag van de firmware of zelfs hardware. Het enige wat hij weigerde was in het menu een reset van de decoder. Uiteindelijk toch moeten hard resetten om de boel weer deftig draaiend te krijgen. 

 

Nogmaals kabels geverifieerd. Coax is nieuw en heeft nieuwe F connector aan de modem versterker en zit in nieuwe Niko doos in de muur. De coax is aangesloten met een flexibel model met vergulde stekkers. De ethernetkabel is een Cat 7 en het signaal is uitstekend.

Een diagnose na het herstarten van de decoder geeft aan dat alles piccobello is.

 

Mijn besluit is dat het ofwel een software bug is of een hardwareprobleem van de franse Siligence br*l.

Ik weet niet of het vervangen van de decoder een oplossing biedt? Is er al gekeken naar de hardware generatie van de decoders die dit probleem hebben ? Volgens ik heb begrepen van een vriend met een orange decoder heeft hij geen problemen, maar hij heeft een oudere generatie decoder dan ik. Het kan ook te maken hebben dat een bepaalde generatie decoder een andere firmwareversie krijgt. Bon niet duidelijk maar misschien die piste eens uitdiepen. Ik probeer van zodra mogelijk een foto te posten met de SW en HW versies erop.

 

V.

 

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen