annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Enkele seconden een zwart scherm

Topic gestart op: 08-03-25 19h29

Antwoorden: 5 antwoorden

Kriske11
Gewaardeerd verkenner

Enkele seconden een zwart scherm

Sinds een tijdje krijgen we zowel tijdens het rechtstreeks kijken als tijdens het kijken naar opnames steeds enkele seconden zwart beeld. Alle kabels nagekeken die zijn correct aangesloten. Aan en uitgezet met de knop nog steeds hetzelfde probleem. Reset uitgevoerd nog steeds hetzelfde probleem. Wie weet wat er aan de hand is.

Labels (2)
0 pluimen
5 ANTWOORDEN 5
Kriske11
Gewaardeerd verkenner

Alle kabels enz. zijn ok, vandaag terug naar Orange gebeld. Decoder omruilen gaat zo maar niet dat kost ons een kleine €50. Decoder is bijna 5,5 jaar oud. Nu moet eerst technieker komen om te oordelen of het de decoder is of niet en of we recht hebben op een nieuwe decoder.

 

0 pluimen
pau1
Ervaren verkenner

Hallo, misschien helpt dit nog? Heb je nog steeds last van een zwart scherm?

  • Signaalproblemen

    • Controleer de signaalkwaliteit en -sterkte in het instellingenmenu van je tv-ontvanger.
    • Probeer een andere coaxkabel of UTP-kabel als je IPTV gebruikt.
    • Als je een satellietverbinding hebt, controleer de schotel en LNB.
  • HDMI-kabel of poort defect

    • Probeer een andere HDMI-kabel of een andere HDMI-poort op je tv.
    • Sluit de ontvanger direct aan op de tv (zonder versterker of soundbar) om te testen.
  • Problemen met de tv-ontvanger of mediabox

    • Sommige modellen hebben last van korte onderbrekingen. Controleer of er een firmware-update beschikbaar is.
    • Probeer een andere ontvanger als je die hebt of vraag je provider om een vervangend apparaat.
  • Storing in de internet- of netwerkverbinding (bij IPTV)

    • Als je via IPTV kijkt, kan een instabiele internetverbinding het probleem zijn. Test de snelheid en stabiliteit van je verbinding.
    • Gebruik bij voorkeur een bekabelde verbinding in plaats van wifi.
  • Incompatibiliteit met de tv (HDCP- of verversingsproblemen)

    • Probeer een andere beeldresolutie in te stellen op de tv-ontvanger (bijvoorbeeld 1080p in plaats van 4K).
    • Controleer of je tv en ontvanger compatibel zijn met HDCP (beveiligde inhoudsoverdracht).
  • Problemen bij de provider

    • Vraag na of er storingen zijn bij je tv-provider. Soms kunnen signaalonderbrekingen tijdelijk zijn door netwerkproblemen.

 

0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@Kriske11 

Je kan eens een andere kabel proberen dat kan ook al eens helpen. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Kriske11
Gewaardeerd verkenner

Dat hebben we geprobeerd maar dit helpt ook niet.

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen