annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Fout diagnosetest decoder

Topic gestart op: 22-08-19 16h41

Antwoorden: 8 antwoorden

Jonah911
Gewaardeerd verkenner

Fout diagnosetest decoder

Beste,

Bij een diagnosetest van decoder kwam ik op deze fout;

TS14 120Mhz 256QAM / RX -14dBmV SNR 30dB / niet conform

Wat wilt dit betekenen?

Veel merken wij wel niet.

Thnx!

Labels (1)
0 pluimen
8 ANTWOORDEN 8
StevenJH
Gewaardeerd verkenner

Deze fout is soms een gevolg van een slechte coax aansluitdoos , nico , veel problemen mee, een te laag signaal op die doos, of een slechte kabel op de decoder, binnenkabel, of een tuner probleem op de decoder, 2 kabels die kortsluiting geven, kan ook , men stopt 2 kabels de fm en de tv in 1 decoder.In het slechtste geval kan het ook de uitgang zijn op de niu, de versterker of van buitenaf op uw drop die ergens op een bepaalde frequentie gestoord word omwille van een slechte kabel.In het laatste geval kan het ook nog op het netwerk zelf zijn.mvg

0 pluimen
TomN
Orange-werknemer

Hoi @Jonah911 

Aan de waarden te zien wil dit zeggen dat de decoder op een van de kanalen waarden meet die niet voldoen om je een kwalitatief signaal te geven op die bepaalde zender.  Op zich kan het zijn dat je maar zo nu en dan blokjesvorming hebt, maar wanneer er "niet conform" staat wil dit meestal wel zeggen dat er toch iets niet goed zit.

In de meeste gevallen is dit te wijten aan de bekabeling tussen de netwerkverdeler (NIU) en je decoder.  Ik weet natuurlijk jouw situatie niet, maar ik stel voor dat je eens begint met de kabel tussen het CATV doosje (witte doosje aan je muur) en je decoder eens gewoon uit te trekken en terug in te steken.  Wanneer dit erg vlot gaat (lees je moet er niet echt aan trekken om hem los te maken), dan is het de moeite om deze eens te vervangen door een nieuwe (dubbel afgeschermde coax).  Sowieso, zorg ervoor dat deze goed aansluit (dus dat er geen speling op zit).

Bekijk nadien eens opnieuw of dit zich nog voordoet.

 

Mijn posts geven mijn persoonlijke mening weer en zijn geenszins een officiëel antwoord van Orange.  Ik ben ook gewoon een deelnemer aan het forum als gebruiker.

0 pluimen
Jonah911
Gewaardeerd verkenner

Beste,

Bedankt voor de uitleg en tips.

We zullen de bekabeling eens loskoppelen en hermonteren.

Om de coax te vervangen zal dit niet lukken want deze loopt onder de vloer en NUI met décoder liggen 10m ongeveer van elkaar.

We hebben boven nog een décoder staan en zullen daar ook eens een diagnosetest doen.

Kan het zijn omdat de reciever beneden ook op de coax is aangesloten om FM te ontvangen?

Bedankt!

0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze

@Jonah911 

Als je beneden een splitter gebruikt hebt om de coax naar een tweede toestel te leiden kan het zijn dat uw signaal net iets te veel verzwakt is op de decoder.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Leden met de meeste pluimen