annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Geen netwerkverbing met mijn decoder

Topic gestart op: 27-01-20 15h17

Antwoorden: 18 antwoorden

Canyonboy
Gewaardeerd verkenner

Geen netwerkverbing met mijn decoder

Hallo,

Ik ben nieuw hier. Onlangs zijn we overgeschakeld van Telenet naar Orange. Nu krijg ik steeds de melding dat mijn decoder niet verbonden is met mijn netwerk. Ik heb geprobeer om deze verbinding via de installatiewizzard tot stand te brengen maar dit lukt met niet. Via wifi krijg ik de melding dat het net werk niet gevonden wordt en via ethernetkabel krijg ik de melding dat de decoder geen ip adres heeft. Kunnen jullie me hierbij helpen.

Labels (1)
0 pluimen
18 ANTWOORDEN 18
MustafaY
Leidende genezer

Hey @Cdestoop , 

Probleem opgelost ? 

Indien niet, probeer eens een 'reset' van je decoder: 

    Schakel de stroom uit

    Druk op de RESET-knop aan de achterkant bij het herstarten

    Wacht op een snelle LED-verandering

    Laat de RESET-knop los.

Je kan de verbinding opnieuw instellen via Menu > Instellingen > Technisch > Netwerk > Netwerkverbinding wizard.

Blijft het probleem aanhouden ? 

Neem dan zeker contact op met de klantendienst of met de webcare stamleden op "Social media" zodat ze dit kunnen controleren.

Groetjes,

Mustafa

 

0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze

@Canyonboy 

Heb je ook internet van Orange? Werkt dat wel zoals het hoort?

Ik zou al eens beginnen met de modem/router te resetten of 5 minuutjes zonder stroom te zetten.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze

@Canyonboy 

Ik denk juist aan iets belangrijk: heeft het nooit goed gewerkt of heeft het wel ooit goed gewerkt en is het een recent probleem?

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Gregory
Wijze
Wijze

@Cdt24801 @Canyonboy 

Als je de decoder verbindt met  UTP kabel wordt deze altijd gebruikt, zelfs al staat de decoder geconfigureerd als draadloos

Verder kun je in de instellingen van de decoder een netwerk test doen.  Zou dat eens doen

 

Dan, als het in de Orange TV app is, de TVP app ontkoppelen en dan terug koppelen, instructies in de instellingen van de decoder.,  Als de koppeling lukt en er is nog steeds de boodschap 'Geen decoder gevonden op het netwerk, zou ik morgen nog eens proberen de TV app op te starten, naar opnames gaan en zien of dat dan lukt.  Van mij heeft het eens drie dagen geduurd eer er verbinding was.  Kan zijn dat er ergens bij Orange een service overbelast is of niet werkt

Ik denk dat de TV app via wifi of 4G naar de Orange server gaat, en deze dan via de modem verbinding probeert te maken met de decoder

 

Canyonboy
Gewaardeerd verkenner

Op de tv app krijg ik ook de melding dat er geendecoder op het netwerk zit. Router al gereset en niets helpt. Na de instellatie ging alles en en 4 tal dagen erna kreeg ik dan die meldingen.

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen