annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Google Chromecast

Topic gestart op: 31-01-24 21h52

Antwoorden: 2 antwoorden

LenkaD
Aspirant verkenner

Google Chromecast

Kan je naar je orange tv app kijken op de chromecast op een andere locatie/wifi netwerk dan waar je decoder staat?

Ik zit namelijk op kot en zou in de week mijn orange tv willen bekijken van op mijn chromecast.

Labels (1)
0 pluimen
2 ANTWOORDEN 2
Crash
Ervaren verkenner

Ik kan Pletse volledig bijtreden.

 

Je moet zelfde Orange gebruiker login gebruiken, in de Orange Tv App, waar je je TV abonnement hebt.

Dan kan je Tv zenders bekijken op je Smartphone met de app.

En van daar kan je dan casten naar je Chromcast.

Je smartphone moet wel op zelfde wifi netwerk zitten dan je ChromeCast.

En zoals Pletse zegt, je kan eerst Orange TV app uitproberen thuis.

Als dat werkt, ben je al halverwege.

 

Je Chromecast configureren staat los van Orange.

Pletse
Gewaardeerde genezer

Hey @LenkaD ,

Ja dat kan. Echter nog een paar dingen die handig zijn om te weten:

1. Wanneer je thuis op wifi zit dan heb je het volledige aanbod, handig mocht je in bed nog op je tablet een film willen uitkijken.
2. Wanneer je op 4G zit heb je volgens mij ook het volledige aanbod (in België, buitenland iets minder zenders).
3. Wanneer je op de wifi zit die niet jouw eigen wifinetwerk (thuis) is dan heb je ook het beperkte aanbod zoals je zou hebben in het buitenland. Ik weet helaas niet vanbuiten welke zenders er dan niet beschikbaar zijn maar mocht bvb VTM, VRT of een Play zender niet werken dan kun je deze uiteraard via hun eigen apps naar je Chromecast streamen.
4. Voor je gebruik kunt maken van de app moet je hem eerst koppelen aan je decoder. Dus test dit best even wanneer je thuis bent.
5. Hou er rekening mee, wanneer je op 4G TV kijkt, dan kan dit je data snel opslurpen (0.7 tot 2.5Gb per uur).

Leden met de meeste pluimen