Tv
Wil je de andere Tribers een nieuw tv-programma aanbevelen? Of digitale weetjes uitwisselen over je Orange tv-belevenis? Op Tribe helpen we elkaar.
annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Highlighted
Gewaardeerd verkenner

Medion tv niet in te schakelen met afstandsbediening

Onze nieuwe Medion 32060 tv kan ik niet aan zetten met de afstandsbediening van Orange. Al de rest werkt wel, zenders, volume, mute en ook uit zetten, maar aan zetten lukt niet?

Labels (1)
12 ANTWOORDEN 12
Highlighted
Leidende verkenner

Mijn broer heeft dit ook voorgehad met zijn nieuwe Samsung tv. Bij hem was het opgelost na te verbinden met de HDMI 2 poort ipv HDMI 1. 

Highlighted
Gewaardeerd verkenner

Tv is reeds aangesloten op HDMI 2 omdat handleiding aangeeft dat deze CEC/ARC ondersteund maar helaas. Heb ook alle andere HMDI poorten geprobeerd maar zonder resultaat.

0 pluimen
Highlighted
Leidende verkenner

@TaranQ Dan weet ik het spijtig genoeg ook niet ☹️

0 pluimen
Highlighted
Leidende sjamaan

@TaranQ 

Je hebt toch niet toevallig CEC uitgezet?

Leuze van de dag |    Herinner je gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag! 
    Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren  
Tomorrow is another day
0 pluimen
Highlighted
Gewaardeerd verkenner

Ik zal het nog eens checken

0 pluimen
Highlighted
Gewaardeerd verkenner

Ik heb alle HDMI poorten geprobeerd. CEC staat aan maar tv reageert enkel op power OFF en niet op power ON.

0 pluimen
Highlighted
Aspirant genezer

Heb in de slaapkamer ook een Medion tv het aanzetten lukt niet via Orange afstandsbediening maar uitzetten wel. Aanzetten is al wel gelukt via Google Assistent die op mijn smartphone staat bij het uittesten hiervan. 

Highlighted
Leidende sjamaan

Dan rijst toch het vermoeden dat het aan de Medion TV ligt ... Ergens iets niet compatibel met de codering van de Orange bediening.

Leuze van de dag |    Herinner je gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag! 
    Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren  
Tomorrow is another day
0 pluimen
Highlighted
Gewaardeerd verkenner

Wat ik bizar vind, ik dacht altijd dat het één en hetzelfde signaal was voor aan en uit. Gewoon een switch. Als je zo'n lerende afstandsbediening programmeert dan druk je toch ook gewoon één keer op de aan/uit knop om dat signaal te programmeren. 

Maar blijkbaar is dat dus niet het geval?

Leden met de meeste pluimen