annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Ondersteunt de Orange decoder CEC (Consumer Electronics Control)?

Topic gestart op: 25-06-18 16h42

Antwoorden: 12 antwoorden

Arne
Ervaren verkenner

Ondersteunt de Orange decoder CEC (Consumer Electronics Control)?

OPGELOST

Kan iemand mij zeggen of de Orange decoder dit ondersteund? Ik heb een Samsung TV (daar noemt het "Anynet" dacht ik) . Op mijn Samsung TV werkt het alvast niet, terwijl dit via mijn Chromecast/PS4 en oude digicorder perfect werkte. 

Mensen die niet weten wat CEC is:

https://nl.wikipedia.org/wiki/Consumer_Electronics_Control 

Het kan er bijvoorbeeld voor zorgen dat je TV aangaat als je de decoder aanzet. Of omgekeerd als je je TV uitzet, dat je digicorder uitgaat. 

Bedankt!

Labels (4)
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
Totem
Grote Wijze
Grote Wijze

Kan iemand mij zeggen of de Orange decoder dit ondersteund? Ik heb een Samsung TV (daar noemt het "Anynet" dacht ik) . Op mijn Samsung TV werkt het alvast niet, terwijl dit via mijn Chromecast/PS4 en oude digicorder perfect werkte. 

Mensen die niet weten wat CEC is:

https://nl.wikipedia.org/wiki/Consumer_Electronics_Control

Het kan er bijvoorbeeld voor zorgen dat je TV aangaat als je de decoder aanzet. Of omgekeerd als je je TV uitzet, dat je digicorder uitgaat. 

Bedankt!

Ugh Arne,

Hmm heel interessante vraag, Arne! 🤔

Momenteel ondersteunt de Orange decoder niet HDMI - CEC (Consumer Electronics Control).

Maar niet getreurd, Triber Arne!

Onze Orange-stamleden werken de klok rond om deze ontwikkeling mogelijk te maken. Van zodra we de concrete startdatum kennen van deze nieuwe toepassing communiceren (met rookseinen) we hierover.

☀️ Totems zonnegroeten ☀️

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

12 ANTWOORDEN 12
Arne
Ervaren verkenner

Ja er staan inderdaad 2 power knoppen naast elkaar op de afstandsbediening maar in volgende scenario is dat geen oplossing:

Stel, er is gespeeld op een spelcomputer en de televisie staat op HDMI poort 2. Ik zet de spelcomputer uit. Mijn televisie gaat of zet ik ook uit.

Nu wil ik op een later moment op de dag tv kijken. Ik zet mijn digicorder én tv aan met de afstandsbediening van orange maar owee, mijn TV input staat nog op HDMI 2! Niet op de hdmi 2 waar mijn digicorder op zit. Voor zover ik weet is er op de afstandsbediening van Orange geen knop om vzn input te veranderen. Indirn wel, dan hoor ik dat green. 

Nu heb ik dus alsnog regelmatig 2 afstandsbedieningen nodig om een digibord aan te zetten.... .

0 pluimen
Arne
Ervaren verkenner

Sorry voor de schrijffouten. Ik kan blijkbaar mijn vorige posts niet wijzigen via het "..." menu. (geen optie voor "edit". 

Green = graag

HDMI2 moet HDMI1 zijn de twee keer.

Indirn = indien

Het was al laat en voor één of andere manier werkt mijn autocorrect niet goed op dit forum. 

0 pluimen
Frank76
Leidende verkenner

Dat klopt en is inderdaad vervelend.
Als er al gewoon een HDMI knop op had gestaan was het voor mij goed genoeg.

Nu moet je inderdaad een ander kaske zoeken voor HDMI te verzetten.

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen